۰ نفر

تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس همچنان در حال بررسی

۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۸:۳۸
کد خبر: 164648
تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس همچنان در حال بررسی

سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تغییر تقویم آموزشی باید با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایطی که وجود دارد قدم برداریم گفت: از سوی دیگر باید بررسی شود آیا پنجشنبه‌ها که اکنون تعطیل شده و کاهش ساعات آموزشی را در پی داشته است تاثیر مهمی در روند آموزش داشته است؟

علیرضا عصاره، در پاسخ به پرسشی درباره نتایج مطالعات آموزش و پرروش پیرامون تعطیلی مدارس و تقویم آموزشی اظهار کرد: مطالعات پیرامون تقویم آموزشی و تعطیلات از زمان دکتر نجفی انجام شده و تا کنون در جریان بوده است.

وی افزود: فارغ از بحث کوتاه شدن تعطیلات تابستانی، در پژوهش‌ها بیشتر تعطیلات پنجشنبه‌ها مدنظر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل هستند اظهار کرد: در این زمینه پژوهش‌هایی وجود دارد و معتقدم اگر بتوانیم روزهای پنجشنبه را یا از طریق غنی‌سازی و یا رفتن دانش‌آموزان به مدرسه پربار کنیم اطلاعات دانش آموزان افزایش و پیشرفت تحصیلی آنها سرعت می‌گیرد.

عصاره ادامه داد: اما این موضوع که از تعطیلی تابستان ها کاسته شود بحث دیگری است. تقویم آموزشی در تمام کشورها مشخص است و ما باید در کشور خود با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایطی که وجود دارد گام برداریم.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید بررسی شود آیا پنجشنبه‌ها که اکنون تعطیل شده  و کاهش ساعات آموزشی را در پی داشته است، تاثیر مهمی داشته یا خیر؟ اکنون طرح‌هایی برای غنی‌سازی روزهای پنجشنبه با نگاه پرورشی در آموزش و پرورش در دست اقدام است که باید نتایج آن بررسی شود تا تصمیم‌گیری در این خصوص را انجام دهیم.