۰ نفر

کاهش ۳۲ درصدی آب ورودی به سدهای تهران

سدهای تهران در انتظار باران

۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸
کد خبر: 163917
سدهای تهران در انتظار باران

ورودی آب سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری تا پایان هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

از ابتدای سال آبی تا ۱۷ آذرماه جاری، حجم آب ورودی به سدهای تهران برابر ۱۱۲ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با حجم ۱۶۴ میلیون متر مکعبی ورودی سال قبل در همین زمان، ۳۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بیشترین کاهش ورودی مربوط به سد طالقان با ۶۳ درصد و کمترین کاهش ورودی مربوط به سد لار با ۱۸ درصد بوده است.

سد طالقان در سال گذشته از حجم ورودی ۳۹ میلیون متر مکعبی برخوردار بوده که این حجم در سال آبی جاری با ۶۳ درصد کاهش به ۱۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

در این میان، ‌سد کرج با ۲۹ درصد، ‌ ‌سد لتیان و ماملو با ۲۰ درصد و سد لار با ۱۸ درصد کاهش، به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم را از نظر کاهش حجم ورودی آب به خود اختصاص داده اند.

میزان خروجی سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۷ آذرماه، با ۲۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از ۲۲۳ میلیون متر مکعب، ‌ به ۲۷۲ میلیون متر مکعب رسیده است.

همچنین تا روز ۱۷ آذرماه سال جاری، مخازن سدهای تهران ۶۴۳ میلیون متر مکعب آب در خود ذخیره دارند.

بر این اساس، در زمان حاضر حجم آب موجود در مخزن سد طالقان ۲۶۳ میلیون متر مکعب، سد ماملو ۱۶۸میلیون متر مکعب، سد کرج ۱۲۰ میلیون متر مکعب، سد لتیان ۴۶ میلیون متر مکعب و سد لار ۴۵ میلیون متر مکعب گزارش شده است.