۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

اقدام موثر وزیر نفت در اجماع نظر اعضای اوپک قابل تقدیر است

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۶
کد خبر: 161973
اقدام موثر وزیر نفت در اجماع نظر اعضای اوپک قابل تقدیر است

نماینده مردم شهرستان الیگودرز و سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام و تلاشهای موثر دولت و وزیر نفت در رسیدن به اجماع نظر اعضای اوپک برای تثبیت بازار نفت قابل تقدیر است.

محمد خدابخشی، افزود: تصمیم اوپک که با تلاش موثر وزیر نفت کشورمان تصویب شد و کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی را عملی کرد، قطعا در قیمت جهانی نفت تاثیر ملموسی خواهد گذاشت و شاهد افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: کاهش و تثبیت عرضه نفت دربازارهای جهانی برای دولت ما یک دستاورد است چرا که براساس تصمیم گیری اوپک ایران کاهش عرضه نفت ندارد و کاهش نفت برای کشورهایی بوده که قبلا بیش از حد عرضه نفت داشته اند.

به گفته وی در این شرایط حساس منطقه ، یکسان سازی عرضه نفت اقدامی مهم و هوشمندانه بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت:وزارت نفت باید افزایش تولید نفت را در میادین مشترک نفتی با کشورهای مختلف در دستور کار قرار دهد تا بتواند از حمایت دیگر اعضا نیز برخوردار شود.

وی ایران را یکی از اعضای موثر و مهم در همه نشستهای اوپک معرفی کرد و افزود:ایران یکی ازسه کشوری است که در تصمیم اخیر اوپک کاهش تولید نفت نداشته است ولی بقیه اعضا کاهش تولید داشته اند.

عضو کمیسیون برنامه ،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:تصمیم اوپک برای کاهش یک و 2 دهم میلیونی عرضه نفت قطعا تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور ما خواهد داشت.

وی بیان کرد: میزان افزایش قیمت نفت درآینده بستگی به میزان کاهش عرضه دارد و باید منتظر افزایش قیمت نفت باشیم چرا که اقدامات وزارت نفت کشورمان دراین خصوص بسیار هوشمندانه بوده است.

اعضای اوپک در نشست اخیر خود که یک دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی ایران در پی داشت ، تصمیم به کاهش عرضه نفت به بازارهای جهانی گرفتند.