۰ نفر

افتتاح مترو تهران - گرمسار تا بهمن ۹۵

۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴
کد خبر: 161279
افتتاح مترو تهران - گرمسار تا بهمن ۹۵

فرماندار گرمسار گفت: طرح متروی تهران- گرمسار دهه فجر سال 95 از ایستگاه جوانمرد قصاب در تهران تا ایستگاه راه آهن گرمسار به بهره برداری می رسد.

داریوش طاهری روز سه شنبه گفت: این طرح ملی تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم با برنامه ریزی های هدفمند 20 درصد باقی مانده متروی تهران- گرمسار عملیاتی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه ریل گذاری و تمام مراحل رفت و آمد قطارسریع در شهرستان گرمسار به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: 20 درصد باقیمانده این طرح در حوزه استحفاظی استان تهران است که با پیگیری های انجام شده به زودی تکمیل می شود.

طاهری گفت: این قطار هر 2 ساعت یکبار از استان تهران به گرمسار تردد خواهد کرد و با بهره برداری از این طرح ملی، بخش قابل توجهی از ترافیک جاده ای در غرب استان سمنان کاهش می یابد.

فرماندار گرمسار اضافه کرد: تجهیزات استفاده شده برای راه اندازی این مترو از جدیدترین سامانه های ریلی دنیاست به طوری که قطارها در این خط می توانند با 130 کیلومتر برساعت در مسیر تهران- گرمسار تردد کنند.

طاهری گفت: نزدیکی به تهران یک فرصت ارزشمند برای رونق اقتصادی منطقه است و با بهره برداری از این طرح، مردم شهرستان گرمسار و آرادان می تواند کمتر از نیم ساعت به مرکز کشور سفر کنند.

فرماندار گرمسار افزود: مسوولان استان سمنان به شدت پیگیر بهره برداری از این طرح ملی هستند و امیدواریم در نوروز سال 96 بخش قابل توجهی از سفرها از این خط ارتباطی انجام شود.

گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع است و بالغ بر 70 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.