۰ نفر

این برخوردها برای نظام مسئله‌سازی می‌کند

واکنش احمد توکلی به برخورد دادستانی در جلب نماینده تهران

۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
کد خبر: 161095
واکنش احمد توکلی به برخورد دادستانی در جلب نماینده تهران

احمد توکلی نماینده سابق تهران در کانال تلگرامی‌اش به تلاش ماموران دادستانی برای جلب محمود صادقی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، احمد توکلی در کانال تلگرامی‌اش نوشته است؛

متأسفانه مدتی است که دادستان تهران برخی اقداماتی را انجام می‌دهد که وجهه قانونی ندارد. این اقدامات دادستان تهران برای نظام مسئله‌سازی می‌کند و قوه قضائیه را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد و این اقدامات به مصلحت دادستان و قوه قضائیه نیست.

محمود صادقی نماینده مردم است صرف از اینکه نماینده چه کسی است و چه گرایش دارد باید نهایت احترام را نسبت به شان آن انجام داد و طبق نص‌صریح قانون اساسی کشور بازداشت نماینده مجلس باید با اطلاع رئیس مجلس انجام شود که در این مورد اطلاع رسانی به ایشان انجام نشده بود.

طبق قانون ابتدا باید بازپرس با نگارش نامه ای خطاب به این هیئت درباره نماینده مدنظرش استعلام کند که آیا موضع‌گیری نماینده در راستای ایفای وظیفه نمایندگیش بوده است یا خیر؟.

اظهارنظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حجت است و قانون تصریح می‌کند که اگر قاضی بدون استعلام از این هیئت اقدام به تعقیب یک نماینده کند به دلیل اظهار نظرش، جرم مرتکب شده است.

اگر یک نماینده را به دلیل اظهار نظرش بازداشت کنند آیا با این اقدام مجلس در رأس امور است و با این شکل می‌توان کشور را اداره کرد؟

بر اساس ولایتی که حکم امر به معروف و نهی از منکر در مسائل شرعی برای هر مسلمانی قائل می‌شود . بر اساس ماده 8 قانون قانون امر به معروف و نهی از منکر به دادستان نصیحت می‌کنم دست از این رفتار ها بردارد و بر قانون تمکین کند و به وظیفه‌ خود که حسن اجرای قوانین است، عمل کند.