۰ نفر

امضاهای تلفنی برای استیضاح وزیر راه!

۷ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۹
کد خبر: 160958
امضاهای تلفنی برای استیضاح وزیر راه!

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس نیست، گفت: طرح موضوع جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر راه مساله حاشیه‌ای است که برخی‌ها مطرح می‌کنند چون مجلس این هفته جلسه‌ای نداشته که بخواهد در آن موضوع استیضاح مطرح شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی با تأکید بر اینکه استیضاح حق نمایندگان است، گفت: نمایندگان می‌توانند هر وزیری را که بخواهند استیضاح کنند اما با توجه به تعطیلات مجلس در هفته جاری و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تا این لحظه هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار نگرفته است. لذا اینکه برخی می‌گویند 50 یا 30 امضا برای استیضاح وزیر راه جمع شده همه امضاهای تلفنی است و موضوع رسمی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر قرار بر استیضاح وزیری باشد باید تقاضاکنندگان استیضاح را به هیأت رئیسه ارائه دهند اما در این هفته جلسه‌ای برگزار نشده که هیأت رئیسه بخواهد این تقاضا را بررسی کند ولو اینکه چنین تقاضایی نیز ارائه نشده است. به همین دلیل اینها همه حرف‌های تلفنی و حاشیه‌ای است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در پایان، گفت: معمولاً بعد از بروز اتفاقات مهمی همچون حادثه برخورد دو قطار در سمنان مجلس به بررسی آن حادثه می‌پردازد. لذا این احتمال وجود دارد که هفته آینده در جلسه‌ای با حضور وزیر راه این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

این در حالی است که  رضا شیران خراسانی طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی و نماینده مشهد در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه تعداد امضا کنندگان طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی افزایش قابل توجه‌ای یافته است، گفت: این طرح  با بیش از 70 امضا روز یکشنبه آینده (14آذر) تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.

وی با اشاره به متن طرح ادامه داد: در این طرح به عدم توجه وزیر راه و شهرسازی به وظایف وزارت‌خانه خود با اشاره به سانحه اخیر در سمنان اشاره شده است.

 روز جمعه( 5  آذر ) در منطقه هفت‌خان سمنان قطار مشهد- سمنان دچار سانحه شد که موجب درگذشت 45 نفر از هموطنانمان شد.