۰ نفر

اعلام عزای عمومی در استان آذربایجان‌شرقی

۵ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۲
کد خبر: 160564
اعلام عزای عمومی در استان آذربایجان‌شرقی

به دنبال جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان آذربایجانی در حادثه برخورد قطار تبریز ـ مشهد؛ شنبه ششم آذر ماه در استان آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شد.

 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری و اسماعیل جبارزاده در پیام مشترکی که به این مناسبت صادر کردند، ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از مسافران قطار مسافری تبریز- مشهد، فردا (شنبه) را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آفتاب، در پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی آمده است: اینجانبان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های محترم داغ‌دیده، از خدای سبحان برای جان‌باختگان این حادثه دلخراش، غفران و رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت داریم.

براساس گزارش‌های اولیه در حادثه برخورد قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد بیش از 32 نفر از هموطنان آذربایجان کشته و بیش از 49 نفر نیز مصدوم شدند.

برخورد دو قطار مسافری سمنان - مشهد و تبریز - مشهد در ایستگاه هفت‌خوان و در ساعت 07:45 صبح امروز، موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران و عوامل فنی راه‌آهن شد.

در این سانحه 4 تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند.

‌ساعت ‌07:45‌‌ صبح‌ امروز جمعه دو قطار مسافر‌ی سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا و‌ ‌تبریز-مشهد متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان با یکدیگر برخورد می‌کنند که‌ این حادثه به کشته و زخمی شدن تعدادی از مسافران انجامید.‌

در این حادثه قطار ‌تبریز‌-مشهد در ایستگاه هفت خوان بین دامغان و سمنان در بلاک فرعی متوقف بوده است که قطار ‌سمنان - مشهد از پشت به این قطار برخورد می‌کند.

‌در این حادثه لوکوموتیو‌ قطار ‌سمنان‌ - مشهد و تعدادی از واگن‌های دو قطار‌ دچار حریق‌ و برخی واگن‌‌ها از ریل خارج می‌شوند.