۰ نفر

بارش برف محور یزد به شیراز را بست

۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶
کد خبر: 160414
بارش برف محور یزد به شیراز را بست

درحالی که هنوز بیش از سه هفته تا زمستان باقی مانده، بارش نخستین برف فراگیر پاییزی در استان کویری یزد، چهره ای زمستانی به این استان داده است.

استان کویری یزد در سال زراعی گذشته با کمتر از 70 میلیمتر بارندگی رتبه خشک ترین استان کشور را به خود اختصاص داد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بارش برف پاییزی که از شامگاه گذشته در مناطق کوهستانی و ییلاقی این استان آغاز شده بود، امروز فراگیر شده به گونه ای که مرکز استان یزد و اکثر شهرستان های این استان رخت سپید برف بر تن کرده و چهره استان سراسر زمستانی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از اجرای عملیات راهداری زمستانی و نمک پاشی محورهای برف گیر استان خبرداد.
محسن صادقیان اظهار کرد: هم اکنون در بخش عمده راه های استان، شاهد بارش برف هستیم به همین دلیل اکیپ های راهداری استان به صورت آماده باش در محورهای برفگیر در حال امدادرسانی و و پاکسازی جاده ها از برف پاییزی هستند.
وی تصریح کرد: برف، اکثر مناطق استان را دربرگرفته اما در شهرستان های تفت، مهریز، خاتم، اردکان، یزد و بهاباد شاهد بیشترین میزان بارش ها بوده است.
صادقیان یادآور شد: این اداره کل با 52 اکیپ و گشت های راهداری در 28 راهدارخانه ثابت و سیار، پوشش چهار هزار و 201کیلومتر از راه های استان را انجام و به مردم استان و مسافران در مسیرها خدمات رسانی می کند.
فرمانده پلیس راه استان یزد نیز از بسته شدن جاده اصلی یزد به شیراز تا اطلاع ثانونی بخاطر بارش شدید برف و یخ زدگی سطح این محور خبرداد.
سرهنگ احمد مظفری افزود: سایر محورهای اصلی استان یزد به استان های دیگر باز است و رفت و آمد با کندی و احتیاط انجام می گیرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام جاده های استان یزد به مناطق روستایی و بخصوص ییلاقی در دو شهرستان تفت و مهریز به بالا دست و ارتفاعات به دلیل بارش برف شدید بسته شده است.
مظفری گفت: هرچند تمام جاده های اصلی استان باز است ولی بارش برف و کاهش دما موجب یخ زدگی جاده ها شده و رانندگان باید با رعایت احتیاط تردد کنند.
وی افزود: محور اصلی یزد به شهرستان مهریز بخاطر شیب زیاد و بارش شدید برف دچار یخ زدگی شده و تردد در این محور نیز با دشواری انجام می شود.
فرمانده پلیس راه یزد تصریح کرد: با وجود بارش برف و یخ زدگی سطح محورها در 24 ساعت گذشته در استان یزد، حادثه رانندگی گزارش نشده ولی برخی خودروها به دلیل لغزندگی جاده از مسیر خارج شده اند که با امدادرسانی مشکل این گونه خودروها برطرف شده است.
مظفری به رانندگان و شهروندان توصیه کرد از انجام سفرهای غیرضروری با توجه به وضعیت محورهای استان خودداری کنند.
بارش برف از بامداد امروز در یزد و برخی مناطق استان همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در برخی از مناطق استان یزد از 10 سانتیمتر بیشتر شده است.