۰ نفر

وقتی استاندارد هم استاندارد نیست!

۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۲
کد خبر: 160222
وقتی استاندارد هم استاندارد نیست!

در نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد، مدیرکل استاندارد استان تهران نکته قابل تاملی را بیان کرد که یادآور مثل قدیمی «کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد» است.

مسلم بیات هنگامی که گزارشی از برنامه ها و اقدامات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در راستای اقتصاد مقاومتی را ارائه می کرد، «از استاندارد نبودن آسانسورهای سازمان ملی استاندارد کشور»، خبر داد. 

با اینکه این مسئول خواستار آن شد که این بخش از سخنانش رسانه ای نشود اما سید حسین هاشمی، استاندار تهران تاکید کرد که اشکالی ندارد این موضوع در رسانه ها بازتاب داده شود زیرا می تواند توجه مردم و مسئولین را به مساله حساس استانداردسازی آسانسورها جلب کند. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران در ادامه گزارش خود به انجام سالانه 52 هزار نوبت بازرسی از آسانسورهای جدید در شهر تهران خبر داد. 

بیات اظهار کرد: در بازرسی هایی که از آسانسورهای قدیمی انجام شد، دریافتیم که از میان 500 آسانسور احداث شده از سال 1389 و پیش از آن به تعداد انگشتان دست هم استاندارد نیستند. 

وی همچنین از اجرای طرحی با عنوان «گسترش پوشش استانداردها» در استان تهران خبر داد و افزود: در این برنامه قصد داریم استانداردها را بر حوزه مواد غذایی بخصوص در برنامه از مزرعه تا سفره، خودرو و قطعات مربوطه از جمله کپسول های سی.ان.جی، لوازم خانگی با هدف کاهش مصرف انرژی و آسانسورها اعمال کنیم.