۰ نفر

کرایه ۲۱۰ هزار تومانی تاکسی در مرز مهران!

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 159865
کرایه ۲۱۰ هزار تومانی تاکسی در مرز مهران!

با توجه به اتمام اربعین و موج بازگشت مسافران از شهرهای مرزی به مقصد، کرایه های دوبرابری اتوبوس و تاکسی در مرزها برای رساندن مسافران ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، درحالی که با اتمام اربعین موج برگشت مسافران به کشور آغاز شده در این بین مسافران با نرخ‌های متفاوتی به تهران و شهرهای دیگر کشور رسیده‌اند که برخی از آن ها حاکی از پرداخت دوبرابری هزینه برای بازگشت را می‌دهد.

یکی از مسافرانی که قبل از اربعین به تهران بازگشته است در خصوص وضعیت و قیمت‌ اتوبوس‌ها به خبرنگار میزان گفت: در مرز مهران اتوبوس به تعداد کافی وجود داشت و از این لحاظ مسافران سختی متحمل نشدند اما برای بازگشت به تهران از هرنفر کرایه 120 هزار تومانی دریافت شد که نسبت به کرایه زمان رفت این هزینه به دوبرابر افزایش یافته بود.

همچنین با اتمام اربعین و افزایش مسافران در پایانه‌های مرزی برخی از افراد از کرایه‌ها 130 تا 150 هزار تومانی خبر دادند که بیش از دوبربر برای مسافران هزینه داشته و آنها را دچار مشکل کرده است.

گزارش میدانی میزان افرادی که با تاکسی از شهرهای مرزی به تهران برگشته بودند نیز حاکی از آن است که با مشکل افزایش کرایه‌ نسبت به زمان رفت مواجه شدند و یکی از زائران که به تازگی ازمرز مهران به تهران بازگشته است در این خصوص گفت: برای برگشت با تاکسی و نشستن روی صندلی جلو خودرو مجبور به پرداخت مبلغ 210 هزار تومانی به راننده شده است و مسافران در صندلی عقب نفری 180 هزار تومان کرایه پرداخت کردند.

در همین راستا حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر با اشاره به نرخ بلیت اتوبوس از مرزهای کشور به شهرهای مختلف در گفت‌وگو با میزان، گفت: درحال حاضر حدود 1300 دستگاه اتوبوس برای حمل مسافر در پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند و به دلیل یک سر خالی رفتن اتوبوس ها به پایانه‌های مرزی نرخ بلیت تا پایان زمان برگشت تمام مسافران به صورت دوبرابر حساب می‌شود که براساس مصوبه ستاد اربعین تعیین شده است.

وی افزود: برای اینکه در مسیرهای مرزی با کمبود وسیله نفلیه مواجه نشویم مجبور به اعمال چنین مصوبه‌ای شده‌ایم و با اتمام مسافران قیمت‌ها به روال قبل باز خواهد گشت.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر با بیان این مطلب که در برخی اتوبوس‌ها نیاز به دو کمک راننده برای جایگزینی در ساعت‌های تعیین شده است اظهار کرد: برای تامین هزینه‌های رانندگان، سوخت و خالی رفتن اتوبوس‌ها به سمت شهرهای مرزی برای جبران هزینه‌ها و جلوگیری از کمبود اتوبوس در این مسیر مجبور به اعمال تغییرات قیمتی در نرخ بلیت‌ها شده‌ایم.

با این تفاسیر بدیهی است که در ایام خاصی از جمله اربعین و اعیاد مختلف که تقاضا برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند باید منتظر افزایش‌های 100 درصدی برای نرخ بلیت اتوبوس و کرایه تاکسی‌ها باشیم و این امر به یکی از عادت ها و روزمرگی‌ها در این ایام خاص تبدیل شده و مسافرین هم به ناچار مجبور هستند خود را با شرایط وفق داده و هزینه ها پرداخت کنند.