۰ نفر

روزانه ۶۰ پرواز در فرودگاه امام به پروازهای اربعین اختصاص دارد

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸
کد خبر: 159860
روزانه ۶۰ پرواز در فرودگاه امام به پروازهای اربعین اختصاص دارد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) به بیش از240 پرواز در روز رسیده که بیش از 60 پرواز آن به پروازهای اربعین حسینی اختصاص دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا جعفرزاده افزود: پروازهای این فرودگاه به مقصد نجف و بغداد و بالعکس روزانه 120 سورتی پرواز است که به نظر می رسد این تعداد در روزهای آینده به 140 سورتی پرواز ( 70 پرواز رفت و برگشت ) افزایش یابد.

وی، علت بعضی از تاخیرهای پرواز نجف - تهران و شهرستانها را وضعیت بد جوی یکی دو روز گذشته ذکر کرد و گفت: این وضعیت باعث شده که بعضی از پروازها که مقصدشان به شهرستانها بوده با تاخیر انجام شود و تاثیراتی در بعضی از پروازهای بازگشت از نجف داشت .

به گفته این مقام مسئول، پروازهای اربعین حسینی از حدود 17 فرودگاه انجام می شود و سازمان هواپیمایی کشوری هماهنگی های لازم را با معاونین عملیات و بازرگانی شرکت های هواپیمایی انجام داده و ضمن تاکید به پاسخگویی به مسافرین و انجام پروازهای ایمن و سلامت خواسته که با تعامل با یکدیگر نسبت به بازگشت زائرین از دو فرودگاه نجف و بغداد به ایران اهتمام لازم را داشته باشند.

 امسال برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی در کربلا بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عازم کشورعراق شدند که بیش از 100هزار نفر آنها هوایی به این کشور عزیمت کردند.