۰ نفر

توصیه ستاد اربعین انتخاب مرز شلمچه برای بازگشت است

مرز مهران برای بازگشت زائران باز است

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
کد خبر: 159043
مرز مهران برای بازگشت زائران باز است

سخنگوی ستاد اربعین گفت: مرز مهران برای بازگشت زائران به خاک کشور آماده است و ترددها بدون مشکل در این مسیر انجام می شود.

حمید گودرزی گفت: با توجه به حجم بالای ترددها در مرز مهران، ستاد اربعین حسینی به زائران توصیه می کند در صورت امکان، برای بازگشت به کشور نیز از مرز شلمچه استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: طی روزهای اخیر در هیچ ساعتی مرز مهران برای بازگشت زائران بسته نبوده و در این ارتباط با مشکلی مواجه نیستیم.

سخنگوی ستاد اربعین با اشاره به فراهم بودن شرایط به منظور تردد آسان تر زائران از مرز شلمچه اظهارکرد: هنوز ازدحام جمعیت در مرز مهران را شاهد هستیم و افرادی که هنوز امیدوار به عبور از مرز مهران هستند، شرایط در این مرز را تا حدودی دشوار کرده اند.

گودرزی تاکید کرد: افرادی که بخواهند برای بازگشت به کشور از مرز مهران عبور کنند تا حدودی با تاخیر وارد کشور شده به همین خاطر مرز شلمچه به عنوان مرز پیشنهادی به زائران توصیه می شود.

وی با بیان اینکه " طرف عراقی قصد بازگشایی مرز مهران جهت خروج زائران از کشور را ندارد" تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات در کشور عراق، مسئولان کشور عراق تا روز اربعین قصد بازگشایی مرز مهران را ندارند و زائران ایرانی نمی توانند از این مرز خارج شده و وارد کشور عراق شوند.