۰ نفر

اعمال کاهش ۵۰ درصدی نرخ مکالمه ایران و عراق از امشب

۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۵۴
کد خبر: 157858
اعمال کاهش ۵۰ درصدی نرخ مکالمه ایران و عراق از امشب

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات گفت: مراحل قانونی کاهش تعرفه ارتباطی در عراق طی شده و از ساعت ۲۴ امشب نرخ مکالمه به مدت یک ماه نصف می‌شود.

پس از دیدار وزرای ارتباطات ایران و عراق پیرامون تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی (ع) قرار شد تا تعرفه تماس از عراق به ایران کاهش یابد و به دقیقه‌ای حدوداً 550 تومان برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، این در حالی است که تعرفه تماس از سیم‌کارت‌های ایرانی به عراق قبلا به دقیقه‌ای 550 تومان کاهش یافته بود.

طبق برنامه زمانبندی قرار بود این کاهش تعرفه از 17 آبان به مدت یک ماه اعمال شود اما برخی مخاطبان تسنیم طی تماس‌های تلفنی نسبت به این خبر واکنش نشان داده و گفتند که همچنان تعرفه مکالمات با این کشور بعد یک هفته از دیدار وزرای ارتباطات، کاهش نیافته است.

با این حال محمدرضا فرنقی زاد -رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات- در ارتباط با این تأخیر به تسنیم گفت: اعمال این تعرفه و کاهش نرخ مکالمه از سوی طرف عراقی به مشکل خورده بود و از این جهت طی مدت یک مذکور در سیستم اپراتورها اعمال نشد.

وی افزود: با این حال مراحل قانونی کار (کاهش تعرفه ارتباطی) در عراق طی شده و از ساعت 24 امشب نرخ مکالمه به مدت یک ماه نصف می‌شد.