۰ نفر

رئیس سازمان استاندارد:

بهبود کیفیت کالا و خدمات راضی کننده نیست

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵
کد خبر: 156813
بهبود کیفیت کالا و خدمات راضی کننده نیست

رئیس سازمان استاندارد گفت که وضعیت کیفیت در ارائه کالا و خدمات ایرانی نسبت به سال‌های گذشته بهبود مناسبی پیدا کرده، اما زمانی راضی کننده است که بتواند در فضای رقابتی بین‌المللی وارد شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت، اظهار کرد: وضعیت ارائه کالا و خدمات از نظر کیفیت زمانی راضی کننده است که بتواند در فضای رقابتی بین المللی وارد شود و ما به دلیل آنکه تازه از تحریم‌ها خلاص شده‌ایم چندان نتوانسته‌ایم به این فضا وارد شویم، اما جایزه ملی کیفیتی که فردا در روز ملی کیفیت به واحدهای داخلی می‌دهیم نشان دهنده این است که در این زمینه وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی افزود: هم اکنون وضعیت کیفیت به گونه‌ای است که بسیاری از واحدهای بزرگ به فضای رقابتی بین‌المللی وارد شده‌اند و این به معنای این است که وضعیت کالا و خدمات در کشور از سطح کیفی خوبی برخوردار شده است، اما بسیاری دیگر از واحدها هنوز نتوانسته‌اند به این فضا وارد شوند.

پیروزبخت گفت: همین که برخی از واحدها به خودشان جرات می‌دهند که برای دریافت جایزه ملی کیفیت درخواست کنند نشان دهنده این است که کیفیت در واحد آن‌ها افزایش پیدا کرده و امسال در این زمینه با استقبال بسیار مناسبی نسبت سال گذشته روبرو شده‌ایم که بسیار بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه برای اندازه گیری میزان ارتقاء کیفیت کالا و خدمات منحنی تحلیلی آن هنوز استخراج نشده است، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی صادرات بیشتر از واردات شده است که این بیانگر کیفیت مناسب آن‌ها است و ایران در زمینه استاندارد میان ۱۶۳ کشور جایگاه ۲۷ را دارد.