۰ نفر

سردار سلامی:آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان در برجام عمل نکنند آن را به موزه ‌ می‌فرستیم

۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵
کد خبر: 155990
سردار سلامی:آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان در برجام عمل نکنند آن را به موزه ‌ می‌فرستیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما انتظار داریم مقامات آمریکایی به تعهدات خودشان در قبال ملت ایران عمل کنند؛ چراکه ملت ما ملت امر است و تا آخرین لحظه حقوق خود را پیگیری می‌کند و اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

 سردار حسین سلامی صبح روز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم سالروز تسخیر سفارت آمریکا(لانه جاسوسی) با بیان این‌که «امروز برجام معیاری و محکی برای نشان دادن چگونگی عملکرد آمریکا در تعهدات بین‌المللی‌ اش است» اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم تعهدات خود را در برجام عملی کنند؛ چراکه اینجا سرزمین ملتی است که با خود عهد کرده است که با یاری رهبری به هیچ قدرتی باج ندهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: ملت ایران ملت بافرهنگ، باشعور و با شخصیتی متعالی و سربلند است که به تعهدات خود نیز پایبند است. اما این تعهدات یکسویه نیست و صبر ملت ایران هم بی‌انتها نیست. ما انتظار داریم مقام‌های آمریکایی عینک دوران جنگ سرد را کنار گذارند و با عینک جدیدی به تحولات امروز ایران و جهان نگاه کنند.

وی تاکید کرد: آن‌ها در طول 38 سال گذشته دیده‌اند که حرف و عمل ملت ایران یکی است وگاه ابتدا عمل می‌کند و بعد سخن می‌گوید؛ چراکه این ملت، ملت عمل است. پس به آمریکایی‌ها تاکید می‌کنیم که عاقلانه فکر کنند و بدانند که ما حقوق‌مان را تا آخرین لحظه پیگیری می‌کنیم و اگر آن‌ها به تهدات‌شان در برجام عمل کنند برجام را به موزه خواهیم فرستاد.

جانشین فرمانده کل سپاه هم‌چنین با تاکید بر این‌که «اگر آمریکایی به تعهدات‌شان عمل نکنند، به نقطه پیش از قرارداد برجام باز خواهیم گشت» اظهار کرد: اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند ما دوباره سانیریفیوژها را فعال می‌کنیم و البته آمریکایی‌ها باید بدانند که ما در نقطه فعالیت‌مان پیش از قرارداد برجام نیز متوقف نمی‌مانیم بلکه از آن فراتر هم خواهیم رفت.

وی با بیان این‌که «جمهوری اسلامی فقط در برابر آمریکا متعهد نیست» اظهار کرد: من به عنوان خادمی کوچک از این ملت بزرگ اعلام می‌کنم که ایران فقط در برابر 1+5 متعهد نیست بلکه در برابر ملت ایران هم متعهد است و به ملتش تعهد داده است که اگر کشورهای 1+5 به تعهدات‌شان عمل نکنند برجام را ساقط کند و دوباره چرخه سوخت هسته‌ای را از سر بگیرد و دوباره آن را فعال کند.

وی با بیان این‌که « به آمریکا سفارش می‌کنیم که از توان موشکی و مهار بازدارنده ایران سخن نگوید» اظهار کرد: اراده ملت ایران بگونه‌ای است که هر گاه در بخشی از توانش از سوی کشورهای غربی اشاره‌ای بشود آن بخش را نقطه قوت خود خواهد دانست و بیش از پیش آن را تقویت خواهد کرد.

سلامی با بیان این‌که «آمریکا می‌داند انتخاب گزینه نظامی علیه ایران چیزی جز یک آرزوی باطل شده نیست» گفت: ما با آمریکا سخنی جدی داریم و آن‌ها نیز می‌دانند گزینه نظامی علیه ایران یک هوس ناممکن و چیزی جز یک توهم نیست که حتی آمریکایی‌ها هم به آن اعتماد ندارند. ما در هر جایی که بخواهیم می‌توانیم حوزه‌های نظامی دشمن را نابود کنیم چه این حوزه‌ها در آسمان‌ها باشد چه بر روی زمین، چه در دریاها و چه در زیر زمین. ما امروز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این یک واقعیت توقف ناپذیر است.

وی ادامه داد: مبارزات ما با آمریکا ادامه خواهد داشت و ما امروز دارای آن درجه از قدرت هستیم که هیچ نقطه توقف و خط قرمزی را نمی‌شناسیم.

وی با بیان این‌که «امنیت ایران با جهان اسلام به هم گره خورده است» اظهار کرد: امروز اگر در سوریه، لبنان، عراق و یمن به مسلمانان کمک می کنیم در واقع تهدیدها را از مرزهای خودمان و مرزهای سایر کشورهای مسلمان دور می‌کنیم و در این زمینه ملت ایران همواره در صحنه خواهد بود و امروز ملت‌های مسلمان سایر کشورهای نیز آماده پیوسته شدن به این مقاومت هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به رویارویی تفنگداران دریایی ایران در خلیج فارس اظهار کرد: سال گذشته رویارویی تفنگداران دریایی ایران با آمریکا تنها مشتی نمونه خروار و مقیاس کوچک برای نشان دادن تفوق نظامی ایران بود.

وی با بیان این‌که «آمریکا همانگونه که رهبری گفته‌اند با بحران‌های بزرگ روبه‌رو است» اظهار کرد: آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست و نمی‌تواند تحولات سیاسی را در جهان اسلام و غرب آسیا مدیریت کند. این‌که آمریکا نمی‌خواهد هیچ اقدام نظامی را در منطقه به صورت مستقیم انجام دهد به این برمی‌گردد که اوضاع نظامی و توان دفاعی آمریکا فاقد سوخت لازم برای به حرکت درآوردن نیروهایش است و در نتیجه امروز آمریکا در سوریه دچار ابهام، بی‌عملی و سردرگمی در اتخاذ سیاست‌هایش شده است و هیچ راهی برای خروج آبرومندانه از سوریه ندارد.

وی با تاکید بر این‌که «روال زوال آمریکا آغاز شده است» اظهار کرد: آمریکا به بحران‌هایی رسیده است که از جمله آن‌ها افزایش فراوان نرخ طلاق در این کشور است که نشان می‌دهد خانواده‌های اروپایی و آمریکایی در حال فروپاشی است و این کشور دچار فروپاشی اخلاقی نیز شده است و آمارهای طلاق در این کشور در سطح جهانی رکورد زده و از 50 درصد عبور کرده است.خجالت‌آور است که بگوییم که بیش از 40 درصد از کودکان آمریکایی از مادرانی متولد می‌شوند که هنوز ازدواج نکرده‌اند و این تنها همه مشکلات آن‌ها نیست بلکه سیستم آموزش و پرورش هم در آمریکا حال فروپاشی است و نظام بهداشتی این کشور به دلیل ناتوانی در رسیدگی به بیماران 2 هفته تعطیل شده بود.

سلامی با اشاره به این‌که «آمریکایی‌ها در جبهه سوریه به گروهک‌های تکفیری اتکا کرده‌اند» اظهار کرد: با این‌که آمریکایی‌ها در جبهه سوریه به تکفیری‌ها اتکا کرده‌اند نمی‌توانند ابتکار عمل را به سمت خودشان تغییر دهند؛ چراکه امروز ابتکار عمل در سوریه، لبنان و عراق در دست ایران است و انتخاب نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان نیز نشان از تحمیل اراده ایران به آمریکا دارد؛ چراکه آن‌ها به شدت با میشل عون مخالف هستند.

وی با تاکید بر این‌که «امروز قدرت ایران از مرزهایش عبور کرده و میدان نفوذش را در جهان گسترش داده است» اظهار کرد: ملت انقلابی ایران توانست الهامات انقلابی خود را به اقسا نقاط جهان منتقل کند و امروز در یمن حضور همین الهامات سبب استقامت، مقاومت و ایستادگی ملت مسلمان این کشور در برابر رژیم سعودی که به نیابت از آمریکا در منطقه عمل می‌کند، شده است.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که پس از سال‌ها تاریخ به گونه‌ای دیگر در حال رقم خوردن است بطوری که آمریکا رژیم صدام را در عراق ثابت می‌کند و برای این کار هزینه می‌دهد اما بهره‌اش را ایران می‌برد. درست مانند همان هزینه‌هایی که سال‌هاست آمریکا در افغانستان می‌پردازد و بهره‌اش را ایران می‌برد و این کاملا با آن‌چه پیش از این در تاریخ اتفاق می‌افتاد و کشورهای دیگر هزینه می‌کردند و آمریکا بهره‌اش را می‌برد، است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر این‌که «ما توانسته‌ایم تمرکز دشمن را به ایران فروبپاشانیم» اظهار کرد: دشمن علاقه داشت همه توان خود را در طول سال‌های گذشته در ایران استوار کند و ما را با تحریم‌های اقتصادی فلج کرده و با تهاجم فرهنگی سست کند و اعتقاد مردم را به نظام از میان ببرد. اما علی‌رغم ترورهای دانشمندان هسته‌ای‌مان، فرزندان این ملت توانستند ایران را آسمانی کنند و چندین موشک را به فضا بفرستند. فرزندان این ملت به درون دنیای اتم نفوذ کرده‌اند و ایران هسته‌ای شده است.

وی ادامه داد: حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله لبنان توانسته است شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که چهار پیروزی تاریخی برای مسلمانان لبنانی رقم بخود و چهار شکست بزرگ را به صهیونیست‌ها تحمیل بکند.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ایران توازن قوای شرق و غرب را در هم شکست» اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی آن توازن قوایی که میان آمریکا و شوروی سابق وجود داشت در هم شکست و نظریه جدیدی با وقوع انقلاب اسلامی به جهان عرضه شد و آن، این بود که یک ملت می‌تواند در صف‌های نابرابر از حیث قدرت نظامی و سیاسی از سرزمین و ارزش‌های خود دفاع کند و سایر کشورها را نیز وادار به پذیرش این قدرت تازه سازد.

سلامی ادامه داد: توطئه‌های آمریکا پس از انقلاب اسلامی ادامه یافت و از تجزیه‌طلبی در نقاط مرزی تا کودتا برای شکستن کمر مردم ایران دنبال شد، اما همزمان ملت ایران هم مبارزات خود را گسترش داد و جغرافیای انقلاب اسلامی پهناورتر شد و گفتمان این انقلاب در کشورهای منطقه نفوذ کرد. آمریکا می‌خواست ملت ایران به رهبری نظام و ارزش‌های خود بی‌اعتقاد شود و بدنبال این بود که حجاب را از سر دختران ایرانی بردارد، اما همه اقشار مختلف مردم و ملت بزرگ ایران در سایه هدایت‌های رهبری این آرزوی آن‌ها را به گور سپردند.

سلامی با بیان این‌که «آمریکا دارای یک قدرت متضاد و متناقض است» اظهار کرد: آمریکا دم از دموکراسی می‌زند اما همه دیکتاتورهای بزرگ عالم دست نشانده او هستند. آمریکا دم از حقوق بشر و آزادی می‌زند در حالی که تمام دستگاه‌ها شکنجه را به تمام نقاط عالم صادر می‌کند و با سازمان سیا همه سرویس‌های اطلاعاتی شکنجه‌گر از جمله ساواک زمان شاه را تشکیل می‌دهد. آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند اما هر روز تعدادی از آزادی خواهان جهان تحت نام همین حقوق بشر آمریکایی از شکنجه می‌میرند. آمریکا در 80 کشور دنیا یا مداخله نظامی داشته و یا کودتا کرده است که نمونه تاریخی آن همان کودتای 28 مرداد سال 1332 است.

وی با بیان این‌که « آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زند، اما همه تروریست‌های عالم از جمله تکفیری‌ها را خودش بوجود آورده است» اظهار کرد: آمریکایی‌ها دم از صلح می‌زنند اما سلاح های آن‌ها که امروز توسط سعودی‌ها به کار گرفته شده است. یک ملت را در یمن زیر بمباران گرفته است و خود آن‌ها نیز با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی‌شان در جنگ جهانی دو شهر ژاپن را در یک چشم به هم زدن در آتش بمب‌های خود ذوب کردند.

وی در بخش‌های دیگری از سخنانش با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ایران یک حادثه استثنایی در قرن بیستم بود» اظهار کرد: این انقلاب توانست بزرگترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی در تاریخ بشر یعنی آمریکا تقدیم کند.

سلامی در بخش نخست سخنانش نیز با بیان این‌که «آمریکا با پیدایش انقلاب اسلامی نقطه تمرکز خود را از شوروی سابق به ایران انتقال داده است» اظهار کرد: از آغازین روزهای انقلاب یک تقابل استراتژیک، یک نبرد وسیع و یک جهاد همه‌جانبه از سوی مسلمانان در مقابل توسعه‌طلبی‌های آمریکا شکل گرفته است. آمریکا از نخستین روزهای پیروزی انقلاب و پس از تسخیر لانه جاسوسی که یک حماسه بی نظیر در تاریخ سیاسی جهان بود، به دنبال رویارویی با ایران بوده و هنوز نیز آن را ادامه می دهد.

وی با بیان این‌که «امروز سالروز ریشه‌کن شدن ریشه‌های فاسد آمریکا در ایران است» اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی فروپاشی و شکستن ثبات و وقار پوشالی یک ابرقدرت بی‌رقیب در تاریخ حیات بشر بود، که حتی با تشکیل نیروی دلتا از سوی این کشور برای یک مداخله نظامی برای آزادی گروگان‌های جاسوس در قلب ایران، به جایی نرسید و با عکس‌العمل شنزارها هواپیماهای آمریکایی در آتش سوختند تا یادآور حادثه اصحاب فیل باشد و بار دیگر این سخن امام را که آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند را به اثبات برساند.