۰ نفر

برخورد قاطع با برگزار کنندگان جشن هالووین در مدارس

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 155782
برخورد قاطع با برگزار کنندگان جشن هالووین در مدارس

حسینی با انتقاد از برنامه ریزی برخی مدارس برای برگزاری یک جشن وحشتناک غربی برای دانش آموزان گفت: اگر قرار است از غرب چیزی بگیریم فرهنگ های زیبایی همچون کار و تلاش و فاداری وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و فرهنگ اسلامی، گفت: کارها و برنامه هایى که منطق و فلسفه درستى در آن حاکم نیست و ما بخواهیم کورکورانه تقلید کنیم صحیح نیست.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: اگر این کار به صورت خودجوش از سوی دانش آموزان انجام می شد آن وقت نیازمند یک برنامه ریزی براى جهت دهى معقول بودیم اما اینکه طراحى از سوی دست اندرکاران مدرسه انجام شود و به جای اینکه هدایتگر بچه هابه برنامه هاى معقول ومتناسب بافرهنگ اصیل اسلامى باشند مروج الگوهای غربی شوند زیبنده نیست و موجب تعجب است.

وی با اشاره به روش های تربیتی در اوایل انقلاب اظهار داشت: در آن دوران امور تربیتی به منظور جذب بچه ها و انجام فعالیتهای انقلابی و دینی و سوق دادن به آئین و شعائرى چون نماز جمعه و برنامه های ورزشی نظیر کوهنوردی متمرکز شده بود.

وی افزود: اما متاسفانه حالا به جایی رسیده ایم که به جای اینکه پیام انقلاب اسلامی را درقالب برنامه هاى جذاب به دنیا معرفی کنیم مجری طرح ها و الگوهای بی پایه غربی ها می شویم.

حسینی تاکید کرد: البته درغرب مولفه های فرهنگی خوبی چون کاروتلاش ،نظم وپای بندی به قانون و وفاى به وعده وجود دارد و از آنجایی که ما قائل به تبادل فرهنگ ها هستیم الگو گیری از این رفتارهای پسندیده را مناسب می دانیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: اما این همرنگی وتبعیت کورکورانه با دیگران در اموری که هیچ استدلالی ندارد، باروحیات و شئون فرهنگی ما ناسازگار است وجاهت ندارد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین این مدارس به صورت ندانسته در حال دعوت دانش آموزان به این نوع برنامه های تقلیدی هستند وبه تصور خودشان در جهت شاد بودن جوانان گام برمی دارند تاحدودی این غفلت قابل چشم پوشی است اما اگر اتاق فکری در پشت این قضیه براى طراحی وتست بازخورد چنین برنامه هایى است ضرورت داردکه نهادهای نظارتی دراین خصوص واردعمل شوند.

حسینی افزود: چون ما الگوهای فراوانی برای ابراز شادی و نشاط داریم و احتیاجی نیست با این اقدامات دانش آموزان را جذب کنیم.

وی تقلید این سبک ها و شیوه های غربی را خارج از شان مردم و جوانان ایرانی خواند که دارای فرهنگ عمیق و چند هزار ساله هستند.

وزیر اسبق فرهنگ ابراز نگرانی کرد: این گونه حرکات و رفتارها منجربه ترویج سبک زندگی غربی می شود که بخشی از آن در خانواده وبخش دیگر در محیط اجتماعی است.

وی یادآور شد: هیجانات کاذب نظیر گاو بازی یا جشن گوجه فرهنگی و کارهای مختلفی که به تعبیر خودشان می خواهند هیجانات خود را تخلیه کنند با روحیات مردم ایران سازگاری ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه ما خودمان می توانیم برنامه های خوبی در مناسبتها و ایام جشن ومناسبتهافراهم کنیم گفت: مردم ما آنگونه حرکات سخیف را نمی پذیرند.

وی تصریح کرد: برنامه ها و آداب کشورهای غربی هم اگر معقول و مفید باشد مانعی ندارد و از آن اقتباس می کنیم اما کارهایی که عاری ازحکمت وغیرمطابق باعقل سلیم است در فرهنگ ما جا ندارد.