۰ نفر

رییس مرکز آمار ایران:

مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی به ۴۵.۴ درصد رسید

۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۵۰
کد خبر: 153055
مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی به ۴۵.۴ درصد رسید

رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد ، میزان مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 1395 تا ساعت شش بعدازظهر امروز(جمعه سی ام مهرماه) به 45.4 درصد رسید که نه فقط اهداف ملی تامین شد بلکه از کشورهای توسعه یافته جهان نیز پیشی گرفتیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امیدعلی پارسا افزود: تا ساعت شش بعد از ظهر امروز 10 میلیون و 800 هزار خانوار (36 میلیون و 340 هزار نفر) در این سرشماری اینترنتی شرکت کردند.

وی گفت، تا ساعت 24 امروز فرصت داریم در زمینه مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی در سطح بین المللی رکورد زنی کنیم.

پارسا اظهار امیدواری کرد: هموطنانی که هنوز فرصت نکرده اند در سرشماری اینترنتی شرکت کنند، برای تکمیل طرح ملی حداکثر استفاده را از این فرصت که برای سهولت کار آنان فراهم شده است، به عمل آورند.

وی گفت: سهم سرشماری اینترنتی در کشور ژاپن در سال 2015 برابر با 37 درصد بود که ایران از این رقم عبور کرد. بنابراین تا پایان روز جمعه فرصت داریم یک رکورد بین المللی به ثبت برسانیم و این نیازمند حمایت مردم در ساعات باقی مانده است.

مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدف گذاری کرده بود.

مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا ساعت 24 جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شده است و از بیست و هشتم مهرماه نیز هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت آغاز شد و یک ماه ادامه دارد.

پارسا در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از دوباره شماری و هرگونه خطای احتمالی، ثبت نام در سامانه سرشماری تا پیش از مراجعه مامور سرشماری به خانوار معتبر است؛ بنابراین هنگام مراجعه ماموران سرشماری، خانوارها باید اطلاعات خود را از طریق مصاحبه حضوری در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند و پس از آن ثبت نام اینترنتی مردود است.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است، خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به منزل، آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.

همچنین هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است.

500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانواده های دانش آموزان را به مشارکت اینترنتی سرشماری تشویق کنند.