۰ نفر

پایان نشست سوریه در لوزان و ابهام در نتایج مذاکرات

۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۵
کد خبر: 151778
پایان نشست سوریه در لوزان و ابهام در نتایج مذاکرات

نشست لوزان درباره سوریه پایان یافت.

نشست بین‌المللی سوریه در لوزان پس از چهار ساعت و نیم بحث و گفت‌وگو درباره ابعاد انسانی، سیاسی و امنیتی بحران سوریه پایان یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نشست بین‌المللی سوریه در لوزان که حدود چهار ساعت و نیم به طول انجامید، به کار خود پایان داد. شبکه خبری العربیه نیز از خروج وزیران خارجه کشورهای شرکت‌کننده از هتل محل برگزاری این نشست خبر داد. بر اساس این گزارش، ظریف به همراه وزیر خارجه ترکیه هتل محل برگزاری را ترک کرد.

نشست لوزان در حالی به کار خود پایان داد که هیچ کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست برگزار نشد.

در این نشست علاوه بر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، وزیران خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر، عراق، مصر و قطر و استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حضور داشتند.

این نشست بسته بوده و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند که دیدارهای آتی در خصوص سوریه در اسرع وقت انجام شود.

همچنین شبکه خبری العالم گزارش داد، مولود چاوش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از پایان مذاکرات لوزان در خصوص سوریه خواستار آن شد که معارضان سوری از جبهة النصره جدا شوند.

بر اساس این گزارش، در حالی که هیأت عربستان در مذاکرات لوزان اعلام کرد که توافقی در این مذاکرات حاصل نشده است، نمایندگان ترکیه گفته‌اند، آنکارا پیشنهادهایی در خصوص آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ارائه کرده است.