۰ نفر

جشن شکوفه ها و غنچه ها فردا برگزار می‌شود

آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از فردا

۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 146824
آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها از فردا

جشن شکوفه‌ها برای دانش آموزان کلاس اول ابتدایی و جشن غنچه‌ها برای نوآموزان دوره پیش دبستانی از ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه به طور همزمان در مدارس و مراکز پیش دبستانی برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد دیمه‌ور معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه ثبت نام دانش آموزان   700 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی و هفت میلیون و 600 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش بینی می‌شود شمار دانش آموزان کلاس اولی به یک میلیون و 400 هزار نفر برسد.

وی افزود: از حدود 700 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی حدود  200 هزار نفر از آنها در مناطق محروم و دوزبانه هستند و آموزش و پرورش این دوره را به صورت رایگان برای آنها برگزار می‌کند. امسال برای نخستین بار ردیف اعتباری ویژه دوره پیش دبستانی در بودجه دیده شد و 50  میلیارد تومان برای ارتقای پیش دبستانی در مناطق دو زبانه و محروم پیش بینی شد و امیدواریم بتوانیم بتدریج این اقدامات را توسعه و پیش دبستانی را تقویت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال شاهد ورود 13  هزار معلم به دوره ابتدایی خواهیم بود، اظهار کرد: معلمان جدید، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند. هرچند با ورود نیروهای جدید به این مقطع روبرو هستیم و بخشی از کمبود نیروی ما جبران می‌شود، اما از آنجا که هر ساله علاوه بر رشد جمعیت دانش آموزان، شاهد بازنشسته شدن و خروج تعدادی از نیروها هستیم، نیاز به تزریق معلم داریم.