۰ نفر

شکایت پلیس از سعودی‌ها در اینترپل

۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
کد خبر: 144662
شکایت پلیس از سعودی‌ها در اینترپل

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فاجعه منا در سال گذشته، از شکایت این نیرو از سعودی‌ها به پلیس بین‌الملل خبر داد.

سردار حسین اشتری در حاشیه همایش ۱۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه که صبح امروز در مقر مرکزی یگان ویژه برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر پیگیری‌های پلیس اینترپل درباره فاجعه منا، گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت شکایتی را تنظیم کرده و به پلیس بین‌الملل تحویل داده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته فرمانده ناجا این شکایت از سعودی‌ها انجام شده و به منظور بررسی غفلت‌ها و کوتاهی‌های آنان در فاجعه منا است.

اشتری افزود: پلیس در هرجا که لازم باشد برای پیگیری این موضوع و پاسخگویی به مطالبات مردمی وارد خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه اشاره کرد و گفت: امروز توفیق داشتیم تا از خانواده‌های ۱۲۰۰ شهید والامقام تقدیر کنیم. این مراسم همزمان در  هشت استان کشور برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره آماده‌باش این نیرو برای ایام اربعین نیز گفت: قرارگاه اربعین از ماه‌های گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زائران در سال ۹۵ ایجاد شده و شماری از مدیران و فرماندهان ناجا نیز در آن حضور دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا همچون سنوات گذشته آمادگی خدمت رسانی به زائران را دارد افزود: درخواستم از مردم این است که در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات بروند. همچنین اگر گذرنامه‌شان فاقد اعتبار است تا فرصت کافی وجود دارد، نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

اشتری با بیان اینکه شرط سفر داشتن گذرنامه معتبر و ویزاست تصریح کرد: زائران باید تمام مدارک لازم برای سفر را به همراه داشته باشند. فرمانده نیروی انتظامی از مردم خواست که در طول مسیر خود و در پایانه‌های مرزی، همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

به گفته اشتری، پلیس قبل، حین و بعد از مراسم اربعین در محل حضور داشته و به زائران خدمت رسانی خواهد کرد. در حال حاضر مرز شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام برای تردد زمینی زائران انتخاب شده است.

وی درباره زیر ساخت‌های لازم در استان‌های مرزی نیز گفت: وزارت کشور و استانداری ها اقدامات لازم را انجام داده‌اند، اما همچنان زیرساخت‌ها کافی نیست و امیدواریم در مدت زمان باقی مانده، مشکلات موجود مرتفع شوند. البته نسبت به سال گذشته اقداماتی نیز انجام شده است.