۰ نفر

تبلیغات احمدی‌نژاد با تصویر شهید رجایی!

۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۷:۵۲
کد خبر: 141169
تبلیغات احمدی‌نژاد با تصویر شهید رجایی!

بازگشت به ۸۴ ! بار دیگر تصاویرش را در کنار شهید رجایی قرار می‌دهند و روی پوسترها می‌نویسند «راه رجا بسته نیست؛ ‌گرچه رجایی برفت»

 شبیه‌سازی احمدی‌نژاد با شهید رجایی در آن سال‌ها مورد انتقادات زیادی قرار گرفت به ویژه همسر شهید رجایی که بارها به انتقاد از احمدی‌نژاد و حامیانش پرداخت. عانقه رجایی در سال ۸۸ گفته بود:«واقعا باید برای آقای احمدی‌نژاد و حامیانش تاسف خورد که برای رای آوردن خود را راضی می‌کنند تا دست به هر کاری بزنند. ۴ سال پیش مردم تحت تاثیر حرف‌های آنها قرار گرفتند و با این ذهنیت که قرار است یک شهید رجایی دیگر زمام دولت را بر عهده بگیرد، به احمدی‌نژاد رای دادند اما دیگر این کار را تکرار نمی‌کنند»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان ، برخی معتقدند احمدی‌نژاد برای انتخابات ۹۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود و اکنون در مرحله واکنش افکار عمومی به اقدامات خود است که همین شبیه‌سازی یکی از آنهاست که عده کمی تکرار این ترفند که درسال ۸۴ پاسخ داد و موجب پیروزی احمدی‌نژاد در آن انتخابات شد را دلیل تکرار آن در سال ۸۸ می‌دانند که البته در آن برهه همسر شهید رجایی گفت:«عملکرد دولت نهم به قدری ضعیف و غیرقابل دفاع است که همان افرادی که در دوره گذشته اسم احمدی‌نژاد را روی برگه‌های رای نوشتند، الان عصبانی هستند و با توجه به شناختی که از او به دست آورده‌اند از مطرح شدن دوباره اسم شهید رجایی خشمگین هستند و حتی در سفرهای استانی دولت اعتراض خود را به گوش دولتی‌ها رسانده‌اند.» اگر چه احمدی‌نژاد در آن انتخابات هم پیروز بود اما بعید است برای سال ۹۶ پاسخی از این تبلیغات بگیرد.

پخش دعوتنامه یک سخنرانی

احمدی‌نژاد می‌خواهد روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهید رجایی به شهر قزوین سفر کند و روز جمعه تبلیغات این سفر در نمازجمعه قزوین میان نمازگزاران پخش شد. نکته قابل تامل این است که در اطلاع رسانی سخنرانی احمدی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی چنین آمده است که «یادواره شهید رجایی با حضور و سخنرانی خادم ملت، دکتر محمود احمدی‌نژاد (رئیس‌جمهور سابق وعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) برگزار خواهد شد.» تاکید بر عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام نکته‌ای است که در این تبلیغات بیش از موارد قبلی که او برای سفر به شهری می‌رفت بر آن تاکید شده است، بنابراین تا به اینجا ۲ بازگشت به عقب مشاهده می‌شود، نخست شبیه‌سازی با شهید رجایی و دیگری تاکید بر عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام.

نکته قابل تامل اینکه در یکی از دعوتنامه‌های مجازی برای حضور در یادواره شهید رجایی این است که در یکی از دعوتنامه‌های مجازی آمده:«ما مردم استان قزوین با بودن چونین! مردی جای خالی شهید رجایی را احساس نمی‌کنیم، هستیم بر آن عهدی که بستیم با رجایی زمان». در زیر پوسترهای کاغذی پخش شده در قزوین هم عنوان«شورای تبیین آرمان های انقلاب و بازخوانی خط امام (ره) و رهبری استان قزوین»به عنوان مشارکت‌کننده در برگزاری مراسم درج شده است. گفتنی است چندی پیش کانال تلگرامی «شباهت های مشایی و شهید بهشتی» فعالیت خود را آغاز کرد که در آن هم برخی ویژگی‌های این شهید مظلوم با رفتارهای مشایی مقایسه و شبیه‌سازی شده بود که از سوی دلسوزان مورد انتقاد جدی قرار گرفت.

احمدی نژاد