۰ نفر

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور عنوان کرد؛

آب هزار تومانی را کمتر از ۴۰۰ تومان می‌فروشیم

۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۷
کد خبر: 140692
آب هزار تومانی را کمتر از ۴۰۰ تومان می‌فروشیم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اختلاف بین قیمت تمام شده و قیمت فروش آب به مشترکین، گفت: آب هزار تومانی را کمتر از 400 تومان به مردم می‌فروشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی اصغر قانع در جمع خبرنگاران اختلاف تعرفه تمام شده و تعرفه فروش آب را یکی از مباحث اساسی شرکت آب و فاضلا دانست و افزود: هر مترمکعب آب در بخش شهری هزار تومان و در بخش روستایی 1200 تومان تمام می‌شود، اما قیمت فروش آن در بخش شهری زیر 400 تومان و در بخش روستایی 100 تومان است.

وی معتقد است، این اختلاف قیمت همواره شرکت‌های آب و فاضلاب را از نظر اقتصادی با مشکل مواجه کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآوری کرد: با این وجود فعلا خبری از افزایش قیمت آب نیست.

در هیچ شهری نوبت‌بندی آب نداشتیم

قانع در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل کمبود آب کشور اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در هیچ نقطه کشور نوبت‌بندی آب نداشتیم و پیک مصرف آب فصل تابستان را بدون مشکل گذراندیم.

وی با بیان اینکه اکنون اکثر شهرهای کشور از نظر وضعیت آب در شرایط مناسبی هستند، خاطرنشان کرد: البته با محدودیت منابع در همه نقاط کشور خصوصا مناطق مرکزی مواجه هستیم و در این مناطق دچار افت فشار می‌شویم.

به گفته این مسئول، با خنک شدن هوا و پشت سر گذاشتن فصل گرما، وضعیت آب در نقاط مختلف کشور بهتر هم خواهد شد.

تا پایان برنامه ششم، پوشش فاضلاب 82 درصدی می‌شود

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه از جمعیت تحت پوشش آب و فاضلاب کشور هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون پوشش آب در مناطق شهری در کشور نزدیک به 98درصد و پوشش فاضلاب مدرن نزدیک به 42 درصد است.

قانع از هدف‌گذاری برای رسیدن به پوشش 82 درصدی فاضلاب مدرن و پوشش نزدیک به 100 درصدی آب تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

مدیریت فاضلاب کرمانشاه با اعتبارت دولتی 20 سال طول می‌کشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های فاضلاب فعال در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: سه پروژه فاضلاب در شهرستان‌های هرسین، کنگاور و فاز دوم پاوه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی هستند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته این مسئول، تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه یک پروژه بزرگ و زمان‌بر است که به دلیل محدودیت‌های مالی دولت تحت تاثیر قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از رایزنی برای تامین منابع مالی پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه از بانک توسعه اسلامی خبر داد و افزود: 100 میلیون یورو در این بانک به این منظور مصوب شده و امیدواریم تخصیص پیدا کند.

قانع ورود این بودجه را باعث تحول حوزه فاضلاب کرمانشاه طی دو تاسه سال آینده دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواستیم بریا اجرای پروژه فاضلاب کرمانشاه فقط به منابع دولتی تکیه کنیم 10 تا 20 سال زمان نیاز داشتیم.