۰ نفر

کاهش مشاغل اختصاصی برای اتباع خارجی

۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۳۱
کد خبر: 140415
کاهش مشاغل اختصاصی برای اتباع خارجی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: برای 35 هزار تبعه خارجی ساکن در استان مجوز اشتغال صادر شده است.

اسماعیل خلیلی اظهار کرد: در حال حاضر حدود  58 هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان زندگی می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: تاکنون  برای 35 هزار نفر از این افراد مجوز اشتغال صادر شده و مابقی نیز دارای کارت آمایش هستند.

خلیلی خاطرنشان کرد: کارگران مجاز خارجی در شغل‌های خاصی از جمله کارگر ساختمانی که جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود، مجوز فعالیت  دریافت می‌کنند.

وی ابراز کرد:  با تلاش‌های انجام شده مشاغل اختصاصی برای اتباع  خارجی را از 400 شغل به 66 شغل کاهش داده‌ایم.

این مسئول در ادامه به بازرسی از واحدهای کارگاهی استان اشاره کرد و گفت: برای رعایت حقوق کارگران و به منظور نظارت بر اجرای درست قوانین، سالانه حدود 11 هزار واحد کارگاهی در استان بازرسی می‌شوند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز ادامه داد: یکی از مواردی که در بازرسی‌ها از واحدهای کارگاهی لحاظ می‌شود، وجود اتباع خارجی غیرمجاز است.

خلیلی تصریح کرد: در صورتی که بازرسان اداره با موارد غیرمجاز مواجه شوند، کارفرما ملزم به پرداخت جریمه متناسب با حداقل دستمزدی است که پرداخت می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این کارفرمایان در اولین اخطار  پنج ‌برابر حداقل دستمزدی که می‌دهند، جریمه می‌شوند و در بار دوم باید 10برابر حداقل دستمزد جریمه پرداخت کنند و در صورت رعایت نکردن این موضوع در دفعات بعدی حتی مجازات زندان هم برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

خلیلی با دعوت از کارفرمایان برای دریافت مجوز برای کارگران خود گفت: اتباع خارجی که مجوز کار دریافت می‌کنند، مانند کارگران ایرانی مشمول قانون کار قرار می‌گیرند و می‌توانند از مزایای اداره کار استفاده کنند.