۰ نفر

آخوندی:ساخت آزادراه‌ها ترافیک را سامان می‌دهد

افتتاح آزادراه آبیک - چرمشهر در بهار ۹۶

۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 139845
افتتاح آزادراه آبیک - چرمشهر در بهار ۹۶

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه آبیک – چرمشهر در بهار ۹۶ افتتاح می شود، گفت: برای معماری جاده باید از مشاور بین‌المللی کمک گرفته شود.

 عباس آخوندی در جریان بازدید از عملیات اجرایی آزادراه آبیک – چرمشهر اظهار داشت: دو پروژه بزرگ ملی را داریم که یکی از این پروژه ها آزادراه آبیک – چرمشهر راست که کمربندی جنوب غربی کشور را شکل می دهد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر طول دارد، گفت: ساخت این آزادراه منجر به ساماندهی ترافیک، کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در میزان مصرف بنزین و گازوئیل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش گازهای گلخانه ای با بهره برداری از این پروژه افزود: بخش عمده ای از ترافیک از آبیک به سمت این آزادراه منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت این پروژه در اسفند ۹۴ بسته شده است، تصریح کرد: قرارداد ساخت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که در ۴ قطعه ساخته می شود و آزادراه آبیک – چرمشهر قطعه ۴ این پروژه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از هزینه این پروژه را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۳۰ درصد را دولت تامین می کند، ادامه داد: در بهار سال ۹۶ آزادراه آبیک – چرمشهر افتتاح می شود.

آخوندی با اشاره به وجود دو گلوگاه در این پروژه اظهار داشت : گلوگاه اجرایی پل روگذر آزادراه قم و پل روگذر چرمشهر از گلوگاههای این پروژه هستند که این پل ها اصلی ترین بخش این پروژه هستند.

وی به پروژه راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان اضافه کرد و افزود: باید همزمان با ساخت پروژه به فکر معماری جاده ها و پل ها هم باشیم زیرا از نظر ایمنی هم کمک زیادی به رانندگان می کند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید از یک مشاور بین المللی در معماری جاده استفاده کرد اظهار داشت: باید مشاوری در این حوزه فعالیت کند که قبلا سابقه کار در بخش معماری جاده را داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه موضوع ایمنی باید ازابتدای ساخت پروژه مورد توجه قرار گیرد، گفت: آزادراه جنوبی تهران در کریدورهای بین المللی حمل و نقل شرق، غرب، شمال، جنوب و شبکه بزرگراهی آسیایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور از طریق مرند- بازرگان به ترکیه و راههای بین المللی انجام می شود. وزیر راه و شهرسازی پیش بینی هزینه تمام شده طرح را ۲۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای این پروژه طول مسیر ۲۰ کیلومتر کاهش یافته و ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می شود.