۰ نفر

تشکر سفیر ترکیه از رسانه‌های ایران

۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸
کد خبر: 139330
تشکر سفیر ترکیه از رسانه‌های ایران

رضا هاکان تکین - سفیر ترکیه - در بازدید از شبکه سحر با تاکید بر اینکه ترکیه و ایران همواره با هم روابط مناسبی داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که این تعامل همچنان مسیر درستی را طی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، سفیر ترکیه ضمن ابراز خرسندی و تشکر از عملکرد رسانه‌های ایران در پوشش بی‌غرضانه کودتای نافرجام اخیر در کشورش گفت: در روزهایی که بعضی از رسانه‌های غربی ارزیابی‌ها و تحلیل‌های منفی درباره کودتای نافرجام منتشر می‌کردند، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران با دقت و بی‌طرفی وقایع را پیگیری و پوشش خبری مناسبی را از وقایع ترکیه داشتند.

رضا هاکان تکین ادامه داد: نقش رسانه‌ها در هدایت فکری جامعه بسیار مهم است و با توجه به موضوعات مشترک دو کشور ایران و ترکیه و همسایگی آنها، ما اصلا تمایل نداریم که این رابطه دوستانه میان ایران و ترکیه مخدوش شود. خوشبختانه این فضا برای تعامل مثبت است و ایران هیچگاه تحت تاثیر فضای مسموم رسانه‌های غربی قرار نگرفته است.

در ادامه این بازدید ابوالفضل آشوری، قائم مقام شبکه سحر گزارشی درباره چگونگی فعالیت شبکه‌های مختلف سحر ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود گروه‌های مختلف زبانی از جمله انگلیسی، فرانسه، آذری، کردی، اردو و بوسنیایی در شبکه سحر گفت: شبکه جهانی سحر در بخش ترکی استانبولی و کردی برای ارتباط نزدیک‌تر و  تعامل بیشتر با شبکه‌های ترکیه و مخاطبان این کشور آمادگی کامل دارند.

قائم مقام شبکه سحر تاکید کرد: به دلیل وجود اعتماد به رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران فرصتی فراهم شده است که از طریق شبکه سحر ، اتفاقات و رویدادهای ترکیه به اطلاع مخاطبان برسد.

آشوری با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه افزود: با توجه به مواضع ایران در این فضای سیاسی تلاش ما براین است که همراه دولت و مردم ترکیه باشیم و فضای اطلاع‌رسانی مناسبی را برای بسیاری از مخاطبان ترک زبان و کرد زبان شبکه سحر فراهم کنیم.

در پایان این دیدار سیامک کاکایی مدیر شبکه کردی و عبدالله بحرالعلومی مدیر شبکه آذری شبکه سحر نیز در خصوص همکاری بیشتر با رسانه های ترکیه اعلام آمادگی کردند.

با توجه به درخواست مخاطبان شبکه سحر مبنی بر دعوت از سفیر ترکیه برای حضور در برنامه تلویزیونی در این شبکه، سفیر ترکیه در استودیوی شبکه تلویزیونی ترکی استانبولی سحر و برنامه گفتگوی ویژه، پاسخگوی سوالات مخاطبان کرد و ترک زبان در خصوص تحولات اخیر ترکیه، سفر اردوغان به روسیه و موضوع کودتای اخیر بود.