۰ نفر

حمله شیمیایی به حلب تایید شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳
کد خبر: 138621
حمله شیمیایی به حلب تایید شد

وزارت دفاع روسیه از حمله شیمیایی افراد مسلح وابسته به جنبش نورالدین زنکی که تحت حمایت آمریکا است علیه ساکنان مناطق شرقی حلب خبر داد.

به گزارش سایت روسیه الیوم رئیس مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه عنوان داشت که به دنبال حمله شیمیایی صورت گرفته در روز سه شنبه در منطقه صلاح الدین واقع در شرق حلب هفت تن کشته و بیش از 20 تن دیگر مصدوم شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی چارکوف، وی عنوان داشت این حمله از سوی منطقه تحت کنترل نیروهای جنبش نورالدین زنکی که آمریکا آنها را مخالفان میانه رو می‌داند صورت گرفت. مرکز نظارت بر آتش بس، طرف آمریکایی را در جریان این حمله شیمیایی از سوی افراد مسلح قرار داد.

این افسر روس تاکید کرد: تا کنون حدود 400 تن از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان از گذرگاه‌های امن برای خروج از مناطق تحت سیطره افراد مسلح در حلب استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: 94 تن از افراد مسلح سلاح‌های خود را به زمین گذاشتند و خدمات پزشکی در بالاترین سطح به بیش از 200 تن ارائه شده است. تروریست‌ها مانع خروج ساکنان مناطق شرقی حلب می‌شوند و آنها را تهدید به اعدام می‌کنند. اوضاع در این شهر بسیار سخت است و افراد مسلح همچنان مناطقی از آن را بمباران می‌کنند.

از سوی دیگر مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که هیچ اطلاعی از گزارش‌های وزارت دفاع روسیه در خصوص حمله شیمیایی در سوریه ندارد. این در حالیست که فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان داشت که این اتحادیه نسبت به گزارش‌های منتشر شده در این خصوص نگران است.