۰ نفر

کواکبیان بیان کرد؛

سوءاستفاده برخی افراد از صحبت‌های رهبری درباره برجام

۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۱
کد خبر: 138473
سوءاستفاده برخی افراد از صحبت‌های رهبری درباره برجام

نماینده مردم تهران در مجلس برجام را امیدبخش دانست و گفت: برخی از صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب درباره برجام سوءاستفاده کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی کواکبیان در همایش امتداد و امید در آمل با بیان اینکه برای کمیسیون امنیت ملی برنامه هایی دارد، یادآور شد: برجام امید بخش بود و نتیجه خوبی از آن گرفته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید دولت آمریکا بفهمد که نباید دست بر بدعهدی می‌زد البته برخی افراد از صحبت‌های اخیر رهبر انقلاب درباره برجام سوءاستفاده کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت گذشته با اصل مذاکرات هسته‌ای مخالف بود ولی با قدرت دولت یازدهم در مذاکرات مقتدرانه آمریکا نتوانست ایران را تهدید نظامی کند، اظهار کرد: امروزه دنیا ما را به رسمیت می‌شناسند در حالی که در دولت گذشته هر روز تهدید به جنگ می شدیم و رسمیت نداشتیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه این فیش‌ها از سال 90 و از دولت گذشته وجود داشته و معتقدیم برخی در این بین کاملا هوشیار نبودند، افزود: در زمینه فیش حقوقی برخورد دوگانه وجود دارد.

وی تصریح کرد: به رئیس مجلس گفتم که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواب بودند هر چند سخنگوی قوه قضائیه به غفلت اذعان کرد و امام جمعه تهران گفت که این فیش‌ها ما را بیدار کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه از امضای 158 نفر نمایندگان میثاق‌نامه لیست امید تنها 103 رای به رییس فراکسیون امید داده شد، افزود: در انتخابات شورای پنجم باید افرادی مطرح باشند که بر عهد خود به مردم جدی باشند.

کواکبیان تصریح کرد: در زمان فعالیت انتخابات هیات رئیسه مجلس افرادی با ما عکس‌های یادگاری سلفی گرفته بودند ولی زنبیل خود را جای دیگری داشتند.

رئیس خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه تاکنون در کشور احزاب را جدی نمی‌گیرند و در خانه احزاب گفتند که 240 پرونده حزب درست شده است، تاکید کرد: باید جلوی پرونده‌های جدید گرفته شود و حدود 5 حزب در کشور بیشتر نباشد.

کواکبیان دیگر مساله دولت را تغییرات در کابینه عنوان کرد و ادامه داد: دولت باید به شناسایی وزرای ناکارآمد پرداخته چرا که این افراد عملکرد لازم را ندارند و مجلس نیز در این بخش به دولت کمک می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه از سال 1358 مسئول انتخاباتی روحانی در نخستین دوره انتخابات مجلس بودم، عنوان کرد: مردم ایران فرهیخته‌تر از آن هستند که بخواهند با چند برابر کردن یارانه به کسی رای دهند؛ مردم می‌فهمند که چه آسیب‌هایی جریان پوپولیستی به کشور زد.

وی یادآور شد: دولت روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رقیبی نخواهد داشت مگر اینکه رقیبی برای خود شود؛ بنابراین عملکرد دولت یک سال آینده بسیار مهم است.