۰ نفر

رونمایی طرح شفافیت مالی در تامین اجتماعی

۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۱۷
کد خبر: 138075
رونمایی طرح شفافیت مالی در تامین اجتماعی

از این پس رئیس جمهوری، معاون اول و دیگر مسوولان می توانند شفافیت را درمسائل مالی این سازمان ببینند و ما امکان دسترسی را برای آنها فراهم کرده ایم تا به طور شفاف خدمات ما را در تامین اجتماعی ببینند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رونمایی ازطرح شفافیت مالی درسازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون می توان ادعا کرد که بخش شفافیت مالی این سازمان را در دسترس همه قرار داده ایم.

علی ربیعی روز دوشنبه درمراسم افتتاح 9 پروژه سازمان تامین اجتماعی که یکی از آنها طرح شفافیت مالی بود افزود: دو نگرانی عمده در سازمان تامین اجتماعی در زمینه ایجاد شفافیت مالی و ارتباط با مشتریان وجود داشت که امروز با افتتاح این پروژه ها ما به این نگرانی ها پاسخ دادیم.

این طرح ها شامل حذف دفترچه درمان با استفاده از کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز ارتباط مردمی سازمان تامین اجتماعی، ارایه خدمات درمانی از طریق نسخ الکترونیکی در مراکز درمانی و محاسبه و پرداخت متمرکز مقرری مستمری ها است.

وی با بیان اینکه بخش شفافیت مالی سازمان تامین اجتماعی برای ما خیلی مهم است گفت: از این پس رئیس جمهوری، معاون اول و دیگر مسوولان می توانند شفافیت را درمسائل مالی این سازمان ببینند و ما امکان دسترسی را برای آنها فراهم کرده ایم تا به طور شفاف خدمات ما را در تامین اجتماعی ببینند.

** تصویر تا تصویر

وزیرکار در ادامه به موضوع خدماتی که امروز از طریق ویدئو کنفرانس به مردم ارائه شد اشاره کرد و گفت: امروز تصاویری از بیماران و بیمه شدگان در نقاط مختلف کشور در قالب ویدئو کنفرانس به ما نشان داده شد که در این زمینه خوشحالیم که تلاش های صادقانه و خالصانه مدیران در تامین اجتماعی را شاهد هستیم و این طرح ها برای ارائه خدمت به مردم به ویژه بیمه شدگان به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: درهمین اتاق (محل برگزاری ویدئو کنفرانس) تصویری از افراد درگذشته گرفته شد که هیچ ربطی به آلام مردم نداشت اما امروز این تصویربرداری در قالب ارائه خدمات به مردم بود و آلام و دردی از مردم کاسته شد.

وی تصویر امروز با تصویری که درگذشته در این اتاق گرفته شده را بسیار متفاوت دانست و اظهارداشت: تصاویری که از گذشته گرفته شد موجب بروزمشکلاتی شد اما امروز ما با افتتاح پروژه ها خدمتی به مردم در قالب ویدئو کنفرانس و درهمین اتاق انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی امروز با اطمینان به بازنشستگان، مستمری بگیران و کارکنان اعلام می کند که محلی برای کار پاکیزه و پاک با ساختارهای پاک است البته ممکن است در هرگوشه ای اتفاقی بیفتد اما تلاش تامین اجتماعی مراقبت از سرمایه این افراد است.

** 848 تخت به تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی اضافه شد

ربیعی در ادامه به حذف دفترچه سازمان تامین اجتماعی تا پایان دولت یازدهم در مراکز ملکی این سازمان اشاره کرد و گفت: امروز در این پروژه ها ما شاهد حذف دفترچه هستیم که این خدمات کاهش هزینه ها، کاهش مراجعات مکرر، استفاده کاذب از دفترچه ها و جلوگیری از هزینه های القایی را دیگر شاهد نیستیم.

وی درحال ساخت بودن پنج بیمارستام تامین اجتماعی مانند بیمارستان هدایت درتهران اشاره کرد و گفت: یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی رفتن به سمت مناطق حاشیه نشین است که در این زمینه درجنوب غرب تهران کنار بیمارستان فیاض بخش مجموعه عظیم 600 تخت خوابی شبیه بیمارستان میلاد را افتتاح خواهیم کرد.

وی به برخی از خدمات سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: اضافه کردن 848 تخت، راه اندازی 26 مرکز سرپایی و کلینیک، طراحی 9 بیمارستان و ااضهف کردن 14 بیمارستان جدید در آینده از جمله این خدمات در سازمان تامین اجتماعی است.

وی گفت: خوشحالیم در دولت یازدهم تا کنون خدمات خوبی به مردم ارائه شده و با راه اندازی بیمارستان های بیرجند، زابل، عسلویه، قم و پیامبراعظم 527 تخت تاکنون اضافه شده و 17 درمانگاه با 328 تخت عادی و 68 تخت ویژه نیز در آینده راه اندازی می شود.

وی با بیان این که تامین اجتماعی بر گسترش خدمات اجتماعی فعال بوده است افزود: اعطای وام بازنشستگان، بیمه عمر و اعزام 30 هزار نفر به سفرهای زیارتی و سیاحتی از جمله این خدمات است ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان، ایجاد خانه های امید از دیگر خدمات این سازمان است.

ربیعی اظهارکرد: ما تلاش داریم تامین اجتماعی محلی برای تامین امنیت اجتماعی کارگران و بازنشستگان باشد.

وزیرکار ادامه داد: ما 17 شرکت معلق را با دستور رئیس جمهوری به تامین اجتماعی بازگردانده ایم و بر شرکت رایتل نیز 6 هزار میلیارد تومان تخفیف قائل شدیم که برای کارگران سرمایه گذاری شود.

9 پروژه تامین اجتماعی امروز در قالب ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به بهره برداری رسید.