۰ نفر

انتقاد تولیت آستان قدس به پروژه‌های "مشهد مال" و "جهان مال"

۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 137467
انتقاد تولیت آستان قدس به پروژه‌های "مشهد مال" و "جهان مال"

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پروژه‌هایی همچون "مشهد مال"، "جهان مال" و امثالهم، تنها صرف هزینه برای ساخت واحد‌های تجاری برای برندهای مختلف خارجی است و با تولید ملی، توسعه صنعت کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی تناسبی ندارد.

منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای‌ اتحادیه‌ انجمن‌های‌ اسلامی‌ دانشجویان‌ سراسر کشور، که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، امروز نگاه آستان قدس رضوی در حوزه اقتصاد، کمک به توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان مبتنی بر تولید ملی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی بوده و مطالعات برای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحقق این هدف نیز آغاز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی بیان کرد: در تبیین سیاست‌های کلان تلاش داریم تا اقتصاد مقاومتی را به صورت نمونه در آستان قدس رضوی اجرایی کنیم، به همین دلیل در برخی از پروژه‌هایی که آستان قدس رضوی در آن‌ها مشارکت داشته، اما با اقتصاد مقاومتی تناسبی نداشته‌اند، تجدیدنظر کرده‌ایم.

رییسی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر سیاست همراه با دیانت در عالم بودند و امروز پرچم‌دار این نهضت مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: سیاست توام با دیانت یکی از مبانی اصلی و اساسی اسلام و انقلاب اسلامی بوده و امروز بشر معاصر از سیاست بی‌دیانتی که نتیجه‌اش اشغالگری، تروریسم، ساخت کلاهک‌های هسته‌ای و ظلم و ناامنی در جهان بوده، در رنج است.

تولیت آستان قدس رضوی خاستگاه آزادی را انسانیت و اندیشه آدمی معرفی و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پرچم‌دار دفاع از محرومین و مستضعفین، پاسدار ارزش‌های الهی و نماد ایستادگی در برابر ظلم و ظالم در عالم است و تاکنون به لطف و عنایت پروردگار در تمام عرصه‌های تقابل با استکبار دست برتر را داشته و امروز اندیشه انقلاب اسلامی در عراق، سوریه، یمن و بسیاری از کشورهای دیگر دشمن را به زانو آورده است.

وی تفکر انقلاب اسلامی در احیای ارزش‌های الهی را تنها راه نجات انسان معاصر دانست و ادامه داد: امروز تفکر و آرمان انقلاب اسلامی باعث شده مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن با دست خالی و بدون نیروی نظامی منسجم، در برابر تجاوز آل سعود تا بن دندان مسلح، ایستادگی کنند.

رییسی با تاکید بر اینکه اعرف معروف‌ها، نظام مبتنی بر دین و انکر منکرها، نظام طاغوت مبتنی بر هوا و هوس است، تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر اندیشه انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی در عالم رواج یافته و به الگویی برای بسیاری از آزادی خواهان دنیا تبدیل شده است. امروز اعرف معروف‌ها، صیانت از این انقلاب و حفظ آرمان و اندیشه آن بوده و این امر رسالت و مسئولیتی سنگین بر دوش ماست.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، جامعه بشری معاصر را جریحه‌دار از ظلم سیاستمداران مستکبر غربی برشمرد و با اشاره به مصداق‌های این ظلم، افزود: اکنون دنیا در وضعیتی است که انسان به هرگوشه عالم که نظر می‌اندازد، جز جنایت، شرارت و ظلم مستکبران نمی‌بیند، اما در این میان بزرگترین ظلم و دیکتاتوری که امروز استکبار غربی به رهبری آمریکا نسبت به تمدن‌های مختلف بشری روا می‌دارد، تحمیل فرهنگ منحط مغرب زمین به ملت‌هاست.

تولیت آستان قدس رضوی بالاترین ظلم حاکمان جور نسبت به مردم اروپا و آمریکا را "صد عن سبیل الله" عنوان کرد و گفت: مستکبران امروز اجازه آشکار شدن حقایق عالم را به مردم آمریکا و اروپا نمی‌دهند و علاوه بر این زندگی الهی را از آن‌ها سلب کرده و به دنبال سرکوب فطرت خداجوی انسان‌ها هستند.

رییسی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وضعیت کنونی انقلاب ما همانند وضعیت جنگ احزاب است، اشاره و اظهار کرد: دشمنان مستکبر خارجی با برخی عناصر خودباخته داخلی متحد شده و به دنبال نابودی انقلاب اسلامی و بر زمین زدن آن پرچمی هستند که امام راحل(ره) به برکت خون شهدا در این کشور برپا کرده، اما این نوید قرآن است که در نهایت امت حزب الله پیروز خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تحکیم‌ ارزش‌های اسلامی و معرفت‌ و عمل‌ دینی‌ در جامعه‌، تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی و توطئه‌های استکبار جهانی را مصون‌سازی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه پیروزی در این جنگ گسترده و ناجوانمردانه فرهنگی و اعتقادی غرب، مصون سازی است که این مهم نیز تنها در پرتوی انوار پاک ائمه اطهار(ع)، توجه به آموزه‌های قرآن کریم و تعمیق ارزش‌های الهی در جامعه محقق می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز رسالت و وظیفه‌ای سنگین بر عهده ماست، ما باید ابتدا با استعانت از خداوند و حضرات معصومین(ع) خودسازی و سپس در مسیر جامعه سازی قرآنی تلاش کنیم، تا ان شاءلله زمینه ظهور حجت خدا مهیا شود.