۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا/ احتیاط فروشندگان در معاملات امروز

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 478922
واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا/ احتیاط فروشندگان در معاملات امروز

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از رشد قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از افزایش نرخ ارز خبر داد و گفت: امروز معاملات مربوط به فروش با احتیاط انجام می‌شود اما تقاضا برای خرید وجود دارد.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا توضیح داد: در ابتدای معاملات امروز، بهای اونس جهانی ۳۰دلار افزایش یافت و در ادامه روز با کاهش همراه شد اما قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از نوسانات صعودی نرخ ارز مجددا گران شده است به طوریکه در هر قطعه سکه شاهد رشد ۸۰۰هزار تومانی بوده‌ایم.

حباب سکه افزایش یافت

وی درباره میزان تقاضا در بازار طلا نیز بیان کرد: امروز معاملات مربوط به فروش با احتیاط بیشتری انجام می‌‌شود اما تقاضا برای خرید وجود دارد و همین موضوع باعث شده حباب سکه از یک میلیون و ۴۰۰هزار به یک میلیون و ۸۲۰هزار تومان افزایش یابد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه آینده بازار طلا نامشخص است، گفت: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه حتی برای یک ساعت دیگر امکان‌پذیر نیست چرا که بازار ارز تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی نوسان بالایی دارد و از همین رو نمی‌توان چشم‌انداز درستی از شرایط پیش‌رو داشت.

قیمت طلا و سکه ۱۴آبان ماه۹۹

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در معاملات ساعت۱۴:۰۰ امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۵میلیون و ۷۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه در بازار امروز هفت میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان است؛ همچنین بهای هر مثقال طلا با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۶۲هزار تومان معامله می‌شود.