۰ نفر

خرید و فروش طلا به الزامات خاصی نیاز دارد؛

هشدار پلیس در خصوص خرید و فروش اینترنتی طلا

۴ آبان ۱۳۹۹، ۰:۰۶
کد خبر: 476448
هشدار پلیس در خصوص خرید و فروش اینترنتی طلا

رئیس پلیس فتا خوزستان نسبت به خرید و فروش طلا در سایت‌های اینترنتی هشدار داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین، شاهین حسنوند اظهار کرد: فضای مجازی دارای مزیت‌های فراوانی برای مبادلات اقتصادی است اما شرایط مناسبی برای معاملات طلا در آن، آماده نشده زیرا خرید و فروش طلا و مصنوعات طلا به الزامات خاصی نیاز دارد. با وجود هشدارهای متعدد اتحادیه طلا و جواهر و فعالان این بازار، همچنان شاهد خرید و فروش آنلاین طلا و سکه به صورت اینترنتی هستیم که بی شک تنها متضرران این اقدام، مشتریان اینگونه معاملات هستند.

 وی با بیان اینکه خرید و فروش طلا و جواهر در فضای مجازی طبق قانون ممنوع است، افزود: هر گونه مسئولیت ضرر و زیان در این خرید و فروش‌ها به عهده خریدار است.

رئیس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: متاسفانه خرید و فروش طلا در سایت‌های اینترنتی مثل دیوار و شیپور حسابی رونق گرفته است و تب آن بسیار داغ است. تنها جست‌وجوی کلمه طلا در این دو سایت مخاطبان را به صدها آگهی خرید و فروش طلا می‌رساند که در آن افراد زیادی هستند که می‌خواهند طلای خود را به فروش برسانند و افراد دیگری نیز می‌خواهند طلایی برای پس‌انداز بخرند. با این حال، طلاهای مذکور از حیث اصالت فردی و کیفیت طلا مشکوک هستند.

حسنوند با بیان اینکه سایت‌های واسط اینترنتی می‌تواند مامنی برای فروش اجناس سرقتی یا کلاهبرداری باشند، تصریح کرد: خرید و فروش طلا از این سایت‌ها می‌تواند تهدید بالایی داشته باشد. این وضعیت در حالی است که موارد متعددی از کلاهبرداری توسط کاربران سایت‌های واسط نیز در پلیس فتا به ثبت رسیده ‌است و از این رو بعید به نظر نمی‌رسد که بخشی از آگهی‌ها در خصوص فروش طلا در این سایت‌ها، شامل موارد سرقتی باشد یا طعمه‌ای برای کلاهبرداری از کاربران.

وی افزود: در این بین برخی سودجویان نیز از این فرصت سوء‌استفاده کرده‌اند و تلاش می‌کنند به واسطه این سایت‌ها، عملیات خرید و فروش را انجام دهند که مردم باید در این خصوص بسیار هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا خوزستان بیان کرد: سایت پلیس فتـا به آدرس www.cyberpolice.ir دریچه ارتباطی پلیس با شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک، گزارش خود را در بخش مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری سایت، درج و پیگـیری کنند.