۰ نفر

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد:

حبس نفـس بازار طلا در آستانه انتخابات آمریکا/ قیمت طلا در محدوده ۱۹۰۰دلار می‌ماند

۳ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۷
کد خبر: 476246
حبس نفـس بازار طلا در آستانه انتخابات آمریکا/ قیمت طلا در محدوده ۱۹۰۰دلار می‌ماند

طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، سرمایه گذاران نباید منتظر حرکت چشمگیری در بازار طلا باشند زیرا قیمتها فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار در حال تحکیم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بازار طلا همچنان در تلاش برای یافتن جهت حرکت مشخص است و در این بین، میان تحلیلگران بازار نظرات مختلفی وجود دارد و در مقابل، سرمایه گذاران خرد به شدت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین هستند اما میزان علاقه به این بازار به پایینترین حد از ابتدای سال رسیده است.

آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان حرکت قیمت و فضا در بازار طلا را دو گام به جلو و یک گام به عقب توصیف کرد و گفت: این نوسان تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر ادامه خواهد داشت. برخی از سرمایه گذاران در آستانه انتخابات در حال نقد کردن داراییهایشان هستند اما سایرین از این که نیروی صعودی طلا از بین رفته، عصبانی هستند. از سوی دیگر سرمایه گذاران از قیمتهای پایین برای سود بردن از روند صعودی بلندمدت این فلز ارزشمند بهره برداری می کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها، هفت نفر معادل ۴۱ درصد به افزایش قیمت و به همین تعداد به ثابت ماندن قیمت رای دادند و سه نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران ۱۳۰۵ نفر شرکت کردند که پایینترین سطح مشارکت از ابتدای امسال تاکنون بود. از میان این عده، ۸۰۰ نفر معادل ۶۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۵۵ نفر معادل ۲۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۲۲۰ نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

بازار طلا هفته را با کمتر از ۰.۱ درصد کاهش قیمت به پایین برد و اونس طلا آخرین بار در ۱۹۰۵ دلار و ۲۰ سنت معامله شد که فاصله اندکی با قیمت نهایی ۱۹۰۶ دلار و ۴۰ سنت هفته پیش از آن داشت.

در حالی که برخی از تحلیلگران به روند صعودی طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند اما انتظار ندارند تا زمانی که شفافیت بیشتری پیرامون مذاکرات دموکراتها و جمهوریخواهان آمریکا در خصوص بسته محرک مالی جدید وجود ندارد، قیمت بالاتری در بازار شکسته شود.

کریستوفر وچیو، استراتژیست ارشد ارزی گروه آی جی اظهار کرد در مقطع فعلی بعید است بسته محرک مالی جدیدی پیش از انتخابات سوم نوامبر اعلام شود و این موضوع بهای معاملات بازارها را در کوتاه مدت در بازه محدودی نگه می دارد.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "اورکا ماینرز ریپورت" به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بود اما سقف قیمت طلا را ۱۹۲۰ دلار پیش بینی کرد و گفت: همچنان انتظار دارد پس از انتخابات قیمت طلا تا پایان سال به ۲۲۰۰ دلار صعود کند.

در حالی که اکثر تحلیلگران نظر خنثی یا مثبتی نسبت به طلا دارند، برخی دیگر کاهش قیمت طلا را در کوتاه مدت پیش بینی می کنند به خصوص پس از این که طلا موفق نشد سطح مقاومتی کوتاه مدت را در هفته گذشته بشکند. نیکلاس فرپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا حمایت در سطح ۱۸۸۸ دلار را تست کند.