۰ نفر

در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا پیش‌بینی می‌شود؛

افزایش ۵۰درصدی قیمت طلا

۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 476174
افزایش ۵۰درصدی قیمت طلا

طی 4سال گذشته و در زمان ریاست جمهوری ترامپ قیمت طلا 50درصد افزایش یافته و برخی کارشناسان می‌گویند دلیلی وجود ندارد که این اتفاق در دور بعدی ریاست جمهوری در آمریکا تکرار نشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مایک مک‌گلون، کارشناس ارشد مؤسسه بلومبرگ اینتلجنس می‌گوید در زمان ریاست جمهوری ترامپ قیمت طلا 50 درصد رشد کرده است و دلیلی وجود ندارد که در دور بعدی ریاست جمهوری در آمریکا شاهد تکرار این روند نباشیم.

وی گفت: در دوره رئیس‌جمهور بعدی آمریکا من دلیلی نمی‌بینم که شاهد افزایش 50درصدی و یا حتی بیشتر قیمت طلا در بازار نباشیم.

مک‌گلون می‌گوید: پس از انتخابات دو هفته دیگر مقاومت 2 هزار دلاری قیمت هر اونس طلا به سطح حمایتی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: من شرایط کنونی طلا را شبیه به سال 2001 که شروع به رشد سنگین کرد می‌بینم طلا هم اکنون در حال از سرگیری روند صعود همانند 20 سال پیش است.

انتظار می‌رود در صورت پیروزی دموکرات‌ها طلا حتی رشد بیشتری را تجربه کند.

مک‌گلون می‌گوید: من فکر می‌کنم که شاهد پیروزی دموکرات‌ها خواهیم بود و این برای طلا خوب است.

وی می‌گوید: ما شاهد اجرای بسته کمک اقتصادی جدید در آمریکا خواهیم بود و احتمالا بانک مرکزی فدرال هم مشارکت سنگینی در اجرای این بسته خواهد داشت. هر دوی این اقدامات برای طلا خوب بوده اما خبر بدی برای دلار است.

البته هنوز نمی‌توان درباره نتیجه انتخابات با اطمینان نظر داد و هنوز ممکن است علیرغم انتظار موجود برای پیروزی دموکرات‌ها اما بازار ممکن است با نتیجه‌ای متفاوت همانند اتفاقی که در سال 2016 رخ داد در شوک فرو رود.

مک‌گلون می‌گوید: با توجه به آنکه نتایج نظرسنجی‌ها نشانه‌ای از پیروزی ترامپ نداشت، بازار واقعاً در انتخابات قبلی شوکه شد.

وی ادامه داد: البته این دفعه شرایط خیلی متفاوت است چرا که جوبایدن، نامزد دموکرات‌ها، برخلاف کلینتون در سال 2016، نامزد پیشتاز است.