۰ نفر

قیمت خرید دلار کاهش یافت؛

سیگنال کاهش نرخ ارز پس از انتخابات آمریکا

۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۲۵
کد خبر: 476072
سیگنال کاهش نرخ ارز پس از انتخابات آمریکا

در حالی که امروز فعالان بازار آزاد نرخ ۳۰ هزار تومان را برای فروش دلار پیشنهاد می‌دادند اما حاضر به پرداخت مبلغی بالاتر از ۲۵ هزار تومان برای خرید دلار نبودند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امروز شاهد فاصله قابل توجه قیمت خرید و فروش دلار و پیش‌بینی کاهش نرخها از سوی برخی فعالان بازار ارز پس از تعطیلات پیش رو بودیم. برخی از فعالان بازار می‌گویند قیمت‌ها احتمالا بار دیگر کاهشی در محدوده دو هزار تومان را تجربه می کند.
 
بازار ارز با وجود افزایش قیمت همچنان با ثبات فاصله داست و فعالان نوسانی که از روز دوشنبه در بازار آغاز شده را پایان یافته نمی‌دانند.
 
برخی از صرافان نیز در جواب این سئوال که چه عاملی قیمت ها را دستخوش تغییر کرد، به ماجرای آزاد شدن منابع بلوکه شده در عراق و ... اشاره کردند. هنوز مشخص نیست دلیل این نوسان که از سوی فعالان اقتصادی نوسانی مخرب تلقی می شود، چیست؟
در این زمینه بخوانید:
 
برخی دیگر این این نوسان را ناشی از جو روانی ایجاد شده برای انتخابات امریکا می‌دانند.  فعالان بازار معتقدند دلار پس از انتخابات امریکا، فارغ از نتیجه با تخلیه جو روانی دستخوش کاهش میشود.
 
همچنین یورو نیز امروز برای خرید با قیمت ۳۰ هزار و ۳۷۰ تومان و برای فروش با رقم ۳۴ هزار و ۵۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.