۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول آبان ماه/ بازار تغییر جهت داد

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۳
کد خبر: 476003
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول آبان ماه/ بازار تغییر جهت داد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا بعد از ریزش چشمگیر دو روز پیش، از روز گذشته تا کنون تغییر جهت داده و وارد فاز افزایشی شده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمد‌ولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت بازار طلای امروز اظهار کرد: دو روز پیش روند بازار طلا همزمان با ریزش نرخ ارز کاهشی شد اما از روز گذشته مجددا با رشد دلار، قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت و تا کنون هم ادامه داشته است.

او اضافه کرد: در همین راستا قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدودا گرمی ۲۰هزار و سکه ۸۰۰هزار تومان گران‌تر شده است.

به گفته محمدولی، با آغاز روند نزولی بازار ارز پیش‌بینی می‌شد که قیمت طلا هم کاهش یابد، اما از روز گذشته که دلار تغییر جهت داده نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا و سکه مجددا کاهش یابد.

رییس اتحادیه طلا درباره روند قیمت‌ها در هفته اول آبان بیان کرد: ما انتظار داریم بانک‌مرکزی همچون دو روز پیش نرخ ارز را کنترل کند زیرا در غیر این صورت قیمت‌ها در بازار طلا نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت طلا و سکه ۱آبان ماه۹۹

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار طلا، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۵میلیون و ۲۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۴میلیون تومان افزایش یافت.

او افزود: نیم سکه هم امروز با قیمت هفت میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و ۳۰۰هزار و سکه یک‌گرمی دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلا به پنج میلیون و ۸۹۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۶۰هزار تومان رسید.

 در این زمینه بخوانید:

طلا ۲۱۰درصد گران شد!

هفته طلایی برای طلا

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده