۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

ریزش قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل/ طلا دلار را ارزان کرد!

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 475477
ریزش قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل/ طلا دلار را ارزان کرد!

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش عرضه طلای آب‌شده به بازار و برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی را دو دلیل عمده ریزش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: یکی از اتفاقات بی‌سابقه، تاثیر کاهش قیمت طلا بر افت نرخ ارز بوده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت کاهش قیمت و سکه در بازار امروز توضیح داد: از روز گذشته با وجود ثبات بهای اونس، قیمت طلا و سکه متاثر از دو عامل یعنی عرضه بیش از حد طلای آب شده و برخورد نیروی انتظامی با معاملات کاغذی، با کاهش شدیدی همراه شده به طوریکه طلا در مقایسه با روز گذشته حدود 130هزار تومان و سکه بیش از یک و 300هزار تومان ارزان شده است.

کشتی‌آرای از اتفاق بی‌سابقه‌ای در بازار طلا خبر داد و گفت: یکی از اتفاقات عجیبی که از روز گذشته شاهد آن هستیم این بود که برای اولین بار افت قیمت طلا باعث ریزش نرخ ارز شده است درحالیکه همیشه برعکس بوده است.

در این زمینه بخوانید:

 

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا، حباب سکه طرح جدید امروز به یک میلیون و 900هزار تومان رسید و دلیل اینکه حباب کاهش نیافته، عدم تعادل در عرضه و تقاضای سکه است.

قیمت طلا و سکه 29مهر ماه99

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به 14میلیون و 620هزار و سکه طرح قدیم به 13میلیون و 500هزار تومان سقوط کرد.

وی افزود: قیمت نیم سکه نیز در بازار امروز 7میلیون و 800هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و 400هزار سکه یک گرمی دو میلیون و 800هزار تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا در بازار امروز پنج میلیون و 482هزار و هر گرم طلای 18عیار یک میلیون و 293هزار تومان معامله می‌شود.