۰ نفر

در هفته گذشته رخ داد؛

ریزش ۱۰دلاری طلای جهانی

۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 474751
ریزش ۱۰دلاری طلای جهانی

با کم رنگ شدن امکان تصویب بسته کمک مالی کرونایی آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری که از جذابیت طلا به عنوان مانعی در برابر تورم کاست، قیمت این فلز گران بها کاهش یافت و نخستین هفته کاهشی در سه هفته گذشته را رقم زد.

به گزارش رویترز، با کمرنگ شدن امکان تصویب بسته کمک مالی کرونایی آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر که از جذابیت طلا به عنوان مانعی در برابر تورم کاست، قیمت طلا کاهش یافت و نخستین هفته کاهشی در سه هفته گذشته را رقم زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9.42 دلار کاهش 1899.29 دلار فروخته شد. این فلز گران بها طی هفته گذشته 1.4 درصد از ارزش خود را از دست داد.

تای وانگ، تحلیلگر بازار گفت: «باتوجه به اینکه تکلیف لایحه کمک مالی تاحد زیادی مشخص نیست، طلا همچنان به نوسانات دلار وابسته است.»

«درحالی که بدون یک عامل قوی کوتاه مدت، احساس حاکم بر بازار طلا همچنان افزایشی است، به نظر می‌رسد، قیمت طلا در اطراف 1900 دلار در نوسان باشد و نتواند سطح 1850 تا 19850 را بشکند.»

ارزش دلار 0.2 درصد کاهش یافت اما هفته افزایشی را ثبت کرد و سبب شد تا طلا برای مالکان ارزهای دیگر گران تر شود.

آمار قوی تر انتظار خرده فروشی در آمریکا، تقاضا برای دارایی های پرریسک را بالا برد، اما تولید کارخانجات به طرز غیرقابل پیش بینی در ماه سپتامبر کاهش یافت.

بعید است جمهوری خواه ها و دموکرات ها تا روز انتخابات ریاست جمهوری بر سر کمک مالی کرونایی به توافق برسند.

ارزش طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 25 درصد بالا رفته است.