۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

با کاهش شاخص دلار، قیمت طلا افزایش یافت/ حضور سرمایه‌گذاران در پناهگاه امن

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبر: 470917
با کاهش شاخص دلار، قیمت طلا افزایش یافت/ حضور سرمایه‌گذاران در پناهگاه امن

قیمت طلا و نقره در میانه معاملات روز گذشته افزایشی شد. بازار فلزات گرانبها طی دو روز نخست هفته با در نظر گرفتن کاهش ارزش دلار آمریکا، روند افزایشی مثبتی در پیش گرفته است.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ به گفته تحلیل‌گران ادامه روند فعلی در بازارهای مالی می‌تواند منجر به افزایش تقاضای سرمایه‌های امن شود، در بازارهای روز گذشته طلای آتی دسامبر با افزایش 15.70 دلاری به قیمت 1898 دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت. همچنین در بازار کومکس نیویورک نقره با افزایش 0.606 دلاری به قیمت 24.21 دلار معامله شد.

در بازارهای جهانی سهام روند حرکت شاخص‌ها ترکیبی بود. شاخص‌های اصلی در ایالات متحده روز گذشته را ریزشی به پایان رساند، بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که سرمایه‌گذاران در انتظار مشاهده نتیجه نخستین مناظره انتخاباتی میان جو بایدن نامزد دموکرات‌ها و دونالد ترامپ نامزده جمهوری‌خواهان که در ساعات پایانی روز انجام می‌شد، از پذیرش ریسک در بازارها خودداری کرده‌اند؛ در عین حال عده‌ای معتقدند مشاهده نتیجه مناظره‌ها ممکن است بر آرای عده کمی تاثیرگذار باشد، در واقع رای دهندگان تاکنون تصمیم خود را بر اساس آنچه معیار می‌پندارند گرفته‌اند.

شیوع بیشتر کووید – 19 هم به عنوان یک عامل خطر در بازارهای جهانی ارزیابی می‌شود؛ در حالی که در نیمکره شمالی زمین هوا رو به سردتر شدن می‌گذارد، باورها بر این است که با آغاز فصل سرما ابتلا به ویروس کرونا افزایش خواهد یافت و این روند می‌تواند منجر به آغاز دوباره محدودیت‌ها و از سرگیری قرنطینه شده و در ماه‌های آینده بر روند تجاری تاثیرگذار باشد، هنوز هیچ خبری از تولید واکسن کرونا در آینده نزدیک وجود ندارد.

در بازارهای مهم خارجی شاخص دلار آمریکا با عقب نشینی دوباره، روند اصلاحی خود را ادامه داد؛ نفت خام نیمکس در بازارهای روز گذشته کاهش چشمگیری یافت و به قیمت 38.50 دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت. در همین حال، بازده اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود 0.65 درصد معامله شد.

نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا

  (نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است و در روزهای ابتدایی هفته حرکت صعودی رضایت بخشی را آغاز کرده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی دستیابی به سطح 1950 دلار در هر اونس است، همچنین هدف بعدی نزولی قیمت‌ها 1851 دلار عنوان شده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول طلا 1910 دلار و سطح مقاومت دوم 1920 دلار بوده و همزمان سطح پشتیبانی نخست در 1880.80 دلار و سطح پشتیبانی دوم در 1874 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره

(نمودار حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح 25 دلار در هر اونس است، همچنین هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی 21.81 دلار است که کمترین قیمت معاملات سپتامبر بوده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول نقره 24.62 و سطح مقاومت دوم 25 دلار عنوان شده، همچنین سطح پشتیبانی نخست 23.51 دلار و سطح پشتیبانی دوم 23 دلار مشاهده شده است.