۰ نفر

کارشناسان بانک گلدمن ساکس اعلام کردند؛

معرفی یک ارز جذاب برای سرمایه گذاری

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۰
کد خبر: 470335
معرفی یک ارز جذاب برای سرمایه گذاری

کارشناسان بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کردند که پس از پایان بحران کرونا در جهان روبل روسیه یکی از سه ارز جذاب در میان ارزهای بازارهای نوظهور در جهان خواهد بود.

به گزارش CNBC،‌ کارشناسان بانک گلدمن ساکس آمریکا اعلام کردند که در دوران پسا کرونا روبل روسیه یکی از ارزهای جذاب در میان ارزهای اقتصادهای نوظهور در جهان خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تیم کارشناسان این بانک اعلام کردند که پس از پایان یافتن بحران کرونا روبل روسیه در کنار رند آفریقای جنوبی و پزوی مکزیک از جمله جذاب‌ترین ارزها خواهد بود.

البته این کارشناسان می‌گویند با توجه به شاخص‌های قوی بنیادین پزوی مکزیک انتخاب اول آنهاست اما دو ارز دیگر نسبت به آن فضای بیشتری برای رشد دارند.

بانک گلدمن ساکس اعلام کرده کسانی که می‌خواهند در این ارزهای بازارهای نوظهور سرمایه‌گذاری کنند باید منتظر فروکش کردن بحران شیوع ویروس کرونا بمانند چرا که در شرایط کنونی این بازارها بسیار پرخطر هستند.

کارشناسان گلدمن ساکس، می‌گویند نسبت به پیش‌بینی خود بسیار خوشبین هستند.

طی سال جاری بحران شیوع ویروس کرونا در کنار تنش‌‌های ژئوپلتیک و سقوط قیمت نفت در بازار جهانی تاثیرات منفی روی روبل گذاشته است.

روز جمعه ارزش روبل روسیه به کمترین میزان در برابر دلار از ماه مارس رسید و 78.21 روبل در برابر دلار معامله شد.

بانک گلدمن ساکس آمریکا پیشتر پیش‌بینی کرده بود ارزش این ارز به 61 روبل در برابر دلار خواهد رسید که البته یکی از مبانی این پیش‌بینی رشد تدریجی قیمت نفت در بازار جهانی و رسیدن آن به 60 دلار در هر بشکه در دو سال آینده است.