۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای پیش‌رو/ عطش نوسان‌گیران فروکش کرد

۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبر: 470106
احتمال کاهش قیمت دلار در روزهای پیش‌رو/ عطش نوسان‌گیران فروکش کرد

یک فعال بازار ارز از احتمال کاهش قیمت دلار با توجه به سیگنال‌های مثبت موجود خبر داد و گفت: نوسان‌گیران روز گذشته سقف قیمت دلار را دیده‌اند و از آنجا که زمزمه کاهش نرخ پیش آمده، بسیاری از آن‌ها از بازار خارج شده‌اند و آن‌هایی هم که مقاومت کرده‌اند به زودی فروشنده خواهند شد.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار ارز که نخواست نامش ذکر شود درباره وضعیت بازار ارز توضیح داد: دلار روز گذشته با نزدیک شدن به کانال 30هزار تومان رکورد‌های جدیدی را ثبت کرد که همین موضوع باعث شد بسیاری از دارندگان ارز، ریسک ادامه افزایش نرخ را نپذیرفته و ارزهای خود را بفروشند.

او ادامه داد: از آنجا که صعود دلار به قیمت 30هزار تومان برای بسیاری از بازیگران این بازار تصور بعیدی بود، باعث شد تعداد بالایی از سفته‌بازان دلار خود را در همان نرخ 29000 تا 29300تومان بفروشند که همین هجوم فروشندگان باعث شد نرخ در ساعاتی از معاملات روز گذشته به کانال 28هزار تومان بازگردد.

به گفته این فعال بازار ارز، با رسیدن دلار به نرخ 29هزار تومان عطش و انتظار بسیاری از افراد برای رشد بیشتر فروکش کرد، از همین رو پیش‌بینی می‌شود که دلار در آینده نزدیک البته با شیب ملایم به سمت کاهش قیمت حرکت کند.

وی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: البته برخی خبرها حاکی از افزایش فروش نفت ایران و امید به رشد درآمدهای ارزی حاصل از آن است که سیگنال مثبت این موضوع هم در کنار عقب‌نشینی نوسان‌گیران احتمال کاهش نرخ در روزهای آتی را بیشتر کرده است.