۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته دوم مهر/ پیروی بازار از صعود نرخ ارز و مقاومت در برابر کاهش اونس

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۴
کد خبر: 469775
پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته دوم مهر/ پیروی بازار از صعود نرخ ارز و مقاومت در برابر کاهش اونس

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه و ثبت رکورد‌های جدید گفت: این در حالیست که ارزش اونس جهانی حدود ۹۰دلار نسبت به هفته گذشته کاهش یافته اما بازار متاثر از رشد نرخ ارز در حال پیشروی است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌وهوای بازار طلا توضیح داد: به رغم کاهش ۹۰دلاری ارزش اونس، امروز قیمت‌ها در بازار طلا تحت تاثیر ادامه روند صعودی نرخ ارز با افزایش همراه شد به طوریکه شاهد ثبت رکورد‌های جدید برای طلا و سکه بودیم.

او همچنین از حباب یک میلیون و ۱۲۰هزار تومانی سکه طرح جدید خبر داد و گفت: تقاضای هیجانی برای خرید و فروش طلا و سکه وجود ندارد اما این حباب نشان‌دهنده وجود تقاضا است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره وضعیت احتمالی آینده بازار اظهار کرد: قیمت طلا و سکه حتی برای یک ثانیه بعد هم قابل پیش‌بینی نیست اما همانطور که گفته‌ام، اگر روند نرخ ارز همچنان صعودی باشد نباید انتظار کاهش قیمت سکه و طلا را داشت.

قیمت طلا و سکه پنجم مهر ماه۹۹

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز به اقتصاد آنلاین گفت: در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۳میلیون و ۴۵۵هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: همچنین نیم سکه امروز با قیمت هفت میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۵۰هزار تومان معامله می‌شود، ضمن اینکه ارزش هر مثقال طلا پنج میلیون و ۴۵۵هزار و طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۶۰هزار تومان است.