۰ نفر

اقتصاددان مشهور پیش‌بینی کرد:

فروپاشی دلار تا پایان ۲۰۲۱

۵ مهر ۱۳۹۹، ۷:۳۱
کد خبر: 469660
فروپاشی دلار تا پایان ۲۰۲۱

استفان روچ، اقتصاددان برجسته آمریکایی چهارشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت دلار آمریکا احتمالا‌ تا پایان سال ۲۰۲۱ فرو خواهد پاشید و اقتصاد آمریکا با احتمال بیش از ۵۰ درصد رکود دورقمی را تجربه خواهد کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ او که رئیس سابق بخش آسیایی گروه بانکداری «مورگان استنلی» بوده و این پیش‌بینی‌های خود را بر مبنای شواهد تاریخی ارائه کرده است، مدعی می‌شود در ۱۱ رکود اخیر اقتصاد آمریکا، چرخه بهبود تولید اقتصادی ابتدا افزایش موقتی را تجربه کرده، سپس کاهش یافته است. او می‌گوید: «قطعا‌ این چیزی است که اغلب اتفاق می‌افتد.»

 این اقتصاددان پیش‌تر فروپاشی ماه ژوئن دلار را پیش‌بینی کرده بود و گفته بود ارزش دلار در برابر سایر ارزهای خارجی با کاهش بیش از ۳۵ درصدی مواجه می‌شود. او معتقد است: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد پویایی‌های پس‌انداز و حساب‌‌جاری وضعیتی مهیج‌تری را نسبت به انتظارات تجربه می‌کند. بر این اساس کسری حساب جاری در آمریکا، که یکی از اصلی‌ترین معیارهای نابرابری بین‌المللی در اقتصاد جهانی به حساب می‌آید،‌ در فصل دوم امسال به شدت رو به وخامت رفت. نرخ خالص پس‌انداز ملی نیز در فصل دوم امسال یک کاهش تاریخی را به ثبت رساند و برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی وارد قلمرو منفی شد.»