۰ نفر

یک فعال بخش خصوصی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش‌بینی روند نزولی نرخ ارز در هفته پیش‌رو/ بازگشت آرامش به بازار با تقویت عرضه

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبر: 468017
پیش‌بینی روند نزولی نرخ ارز در هفته پیش‌رو/ بازگشت آرامش به بازار با تقویت عرضه

یک عضو اتاق بازرگانی ضمن پیش‌بینی روند نزولی قیمت ارز در هفته پیش‌رو تاکید کرد: با تقویت عرضه، آرامش به بازار ارز بازمی‌گردد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ علی شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به دلایل افزایش نرخ ارز طی روز‌های گذشته اظهار کرد: به اعتقاد من بازار ارز درگیر بازی نوسان‌گیران شده، به طوریکه این افراد با موج دادن به نرخ ارز عطش آن را برای افزایش، بیشتر کرده‌اند تا بتوانند در این نوسان‌گیری درآمد کسب کنند.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: همچنین ریزش شاخص بورس باعث شد تا بخشی از نقدینگی‌‌های این بازار به سمت ارز حرکت کند؛ اما حالا ثبات وضعیت بورس باعث شده سرعت خروج سرمایه‌ها از آن کند شود که این عامل می‌تواند در بازار ارز تاثیر‌ مثبتی بگذارد.

او به آخرین پست اینستاگرامی منتشر شده رییس بانک‌مرکزی درمورد بازار ارز و تاثیرات آن  هم اشاره کرد و گفت: اظهارات این مقام‌ مسئول درمورد افزایش عرضه و امکان فروش ارز حاصل از صادرات فولادی‌ها و معدنی‌ها به صرافی‌های مجاز علاوه بر صرافی‌های بانکی، نشان می‌دهد که عرضه ارز در روز‌های آینده بیشتر خواهد شد که هرچه این بخش تقویت شود شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز خواهیم بود.

شریعتی همچنین با اشاره به سقف‌شکنی قیمت ارز در صرافی‌ملی افزود: فاصله بالای نرخ صرافی‌ملی و بازار آزاد صرفا باعث سود دلالان می‌شود اما این صرافی  با بالاتر اعلام کردن نرخ نسبت به بازار آزاد، سقف قیمتی را زد تا بتواند بازار را اصلاح کند.

این عضو اتاق بازرگانی درباره آینده بازار ارز اظهار کرد: به نظر می‌رسد در هفته پیش رو روند بازار ارز برای کوتاه مدت نزولی باشد، به این ترتیب پیش‌بینی من این است که دلار به کانال ۲۲ تا ۲۳هزار تومان بازگردد اما ادامه این مسیر به میزان عرضه ارز بستگی دارد.

او در پایان تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم بازار ارز تحت تاثیر عوامل سیاسی و جو‌های روانی مختلفی از جمله انتخابات آمریکا، مکانیزم ماشه و وضعیت بورس قرار دارد، بنابراین باید دید چه اتفاقاتی در بلندمدت رخ خواهد داد.