۰ نفر

ادامه روند کاهشی در بازار ارز؛

دلار ۶۰۰ تومان ارزان شد/ سیاست‌های بازارساز جواب داد

۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
کد خبر: 467178
دلار ۶۰۰ تومان ارزان شد/ سیاست‌های بازارساز جواب داد

قیمت دلار در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی با کاهش ۶۰۰ تومانی نسبت به دیروز ۲۶ هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شده درحالی که قیمت دلار در بازار آزاد حدود ۲۶ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.

سیاستهای بازارساز دیروز در بازار جواب داد و دلار با کاهش 1000 تومانی همراه شد؛ دلار از 27 هزار و 200 تومان دیروز صبح به 26 هزار و 200 تومان در پایان معاملات کاهش یافت.

امروز نیز روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز ادامه دارد و طبق اعلام فعالان بازار هم اکنون دلار در بازار آزاد ارزانتر از صرافی های بانکی و بازار متشکل فروخته می شود. یکی از دلایل ریزش قیمت‌ها در بازار افزایش فروشنده‌هاست؛ از عصر دیروز تعداد فروشنده ها در بازار ارز و سکه به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

طی روز گذشته بازارساز نیز به منظور کاهش اختلاف نرخ رسمی دلار با بازار آزاد، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی را بیش از 3 هزار تومان  افزایش داد.

صرافی های بانکی بخصوص صرافی ملی که پیش از این قیمت اسکناس دلار و یورو را برای خرید و فروش در سایت های خود درج می کردند از دیروز با اعمال تغییراتی نرخ ارز در بازار متشکل ارزی ایران را نمایش میدهند.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش 600 تومانی نسبت به دیروز 26 هزار و 150 تومان و قیمت خرید دلار نیز 26 هزار و 100 تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش 600 تومانی معادل 31 هزار و 50 تومان و قیمت خرید یورو 31 هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، از دیروز و با افزایش بیش از 3 هزار تومانی قیمت ارز در صرافی های بانکی و کاهش اختلاف قیمت ارز بازار آزاد و رسمی، بانک مرکزی ممنوعیت فروش ارز سهمیه ای را به هر کارت ملی برداشت؛ بنابراین صرافی ها به هر کارت ملی یک بار در سال 2200 دلار ارز سهمیه‌ای می فروشند. پیش از این با دستور بانک مرکزی فروش ارز سهمیه‌ای موقتاً در صرافی های بانکی متوقف شده بود.