۰ نفر

سه ویژگی پولی منحصر به فرد فلز زرد

عیب بزرگ طلا چیست؟

۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۴۲
کد خبر: 466572
عیب بزرگ طلا چیست؟

تحلیلگر شرکت مدیریت سرمایه بیت وایز گفت:« طلا سه ویژگی پولی منحصر به فرد دارد که همه از آن آگاهیم و مربوط به قابلیت تعویض، تقسیم پذیری و کمیابی آن می‌شود. ولی یک قابلیت مهم را ندارد که توانایی حمل و نقل آسان است».

به گزارش راشاتودی، دیوید لاوانت، تحلیلگر مهمان برنامه «گزارش کیسر» راشاتودی معتقد است علیرغم اینکه فلزات گرانبها مخصوصاً طلا عملکرد خوبی در شرایط آشفتگی بازار داشته‌اند ولی این فلز گرانبها یک قابلیت کلیدی را ندارد که باعث شده ارزهای بی پشتوانه جای آن را بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ لاوانت از شرکت مدیریت سرمایه بیت وایز در این برنامه گفت:« طلا سه ویژگی پولی منحصر به فرد دارد که همه از آن آگاهیم و مربوط به  قابلیت تعویض، تقسیم پذیری و کمیابی آن می‌شود. ولی یک قابلیت مهم را ندارد که توانایی حمل و نقل آسان است».

نداشتن قابلیت نقل و انتقال آسان یکی از نقص های این فلز زرد طی زمان بوده است. این تحلیلگر عقیده دارد مردم به تدریج به خاطر این نقص از شمش طلا به رسیدهای طلا روی آوردند که روند برتری سیستم پول بدون پشتوانه را تسهیل کرد.

 قابل توجه است که نگرانی در مورد نبود طلای فیزیکی در بازار هنگام آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و گسترش آن در سراسر جهان و به دنبال آن بسته شدن پالایشگاه ها و لغو پروازها افزایش یافت.

لاوانت گفت:« به نظر من این یک دلیل بسیار مهم برای شکست استاندارد طلا بوده است».