۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انتشار داده‌های شغلی ایالات متحده و تاثیر آن بر بازار طلا و نقره/ بهبود اقتصادی و فشار بر بازار فلزات گرانبها

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 464736
انتشار داده‌های شغلی ایالات متحده و تاثیر آن بر بازار طلا و نقره/ بهبود اقتصادی و فشار بر بازار فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در پی انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه آگوست که عموما مطابق با انتظارات بوده است، به آرامی کاهش یافت. بر این اساس روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با کاهش 2 دلاری به 1927.90 دلار در هر اونس رسید. همچنین قیمت نقره در بازار کومکس نیویورک با کاهش 0.08 به 26.81 دلار در هر اونس رسید.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ انتشار تازه‌ترین گزارش مشاغل و استخدام‌های ایالات متحده در طول یک ماهه آگوست که از سوی وزارت کار انجام شده است، نشان می‌دهد حقوق و دستمزد کارگران غیر از کارگران کشاورزی افزایش 1.37 میلیون نفری معادل 8.4 درصدی داشته است. بر اساس نظر تحلیل‌گران اعداد و ارقام منتشر شده مطابق با پیش بینی‌های مرتبط و در عین حال نرخ بیکاری کمی پایین‌تر از سطح انتظارات بوده که این مساله خود بر بازار و قیمت فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است.

در یک نگاه کلی سرمایه گذاران و تحلیل‌گران اقتصادی بر این باورند که گزارش منتشر شده نسبت به روند حرکت اقتصادی در اواخر بهار یا اوایل تابستان که دوره آغاز محدودیت‌های مرتبط با شیوع کووید – 19 بوده، روند مثبتی داشته است.

تغییرات در بازار فلزات گرانبها در حالی رخ می‌دهد که بازارهای سهامی آمریکا طی دو روز گذشته، با کاهش قابل توجهی روبرو بوده‌اند. در کنار بازارهای آمریکا، بازارهای آسیایی هم در پایان معاملات روز گذشته سرخ پوش بودند. در شرایطی که روز چهارشنبه دو شاخص نزدک و اس‌اندپی500 موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند، طی دو روز گذشته اصلاحات نزولی بزرگی را پشت سر گذاشتند که باعث ایجاد نگرانی در بین تاجران و سرمایه گذاران شد. برخی تحلیل‌گران معتقدند که دو ماهه سپتامبر و اکتبر می‌تواند برای بازارهای مالی و سهام آشفته باشد. همچنین این باور وجود دارد که شکل گیری صف فروش در بازارهای سهام منجر به ایجاد وضعیت بهتر در بازار فلزات گرانبها خواهد شد اما مساله اینجاست که طی دو روز پنجشنبه و جمعه گذشته، هیچ کدام از این موارد بر روی قیمت فلزات گرانبها تاثیر مثبتی بر جای نگذاشته است.

همچنین گفتنی است که روز گذشته در بازارهای مهم خارجی، نفت خام نیمکس در محدوده 41.50 دلار در هر بشکه معامله شد؛ شاخص دلار آمریکا نسبت به پنجشنبه کمی تقویت شد و بازده اوراق ده ساله خزانه داری نیز در حدود 0.65 درصد معامله شد.

روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا

(نمودار حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلا در میان معاملات تجاری اخیر، همچنان از مزیت فنی کوتاه مدت برخوردار است، هدف بعدی صعود طلا در معاملات آتی اکتبر دستیابی به سطح 1992.50 دلار در هر اونس است، همچنین در صورت در پیش گرفتن روند نزولی تلاش برای عدم عبور از سطح 1900 دلار در هر اونس عنوان شده است. سطح مقاومت اول طلا در معاملات روز گذشته 1948.80 دلار و سپس 1972.40 دلار و سطح پشتیبانی اول 1919.70 و سپس 1901.40 دلار در هر اونس بوده است.

روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره

(نمودار حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

از دیدگاه فنی، روند صعودی نقره دارای مزیت فنی کوتاه مدت است. هدف بعدی صعودی نقره دستیابی به سطح 30.19 دلار و هدف نزولی تلاش برای عدم عبور از 23.80 دلار در هر اونس است که پایین‌ترین قیمت به ثبت رسیده در ماه آگوست بوده است. سطح مقاومت نخست نقره 27.50 و سپس 27.89 دلار بوده و سطح پشتیبانی نخست 26.52 و سپس 26 دلار در هر اونس مشاهده شده است.