۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازار طلا همچنان در مدار صعودی/ حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان رسید

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 464124
بازار طلا همچنان در مدار صعودی/ حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان رسید

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اگرچه معاملات بازار طلا به شدت کاهش یافته اما قیمت‌ طلا و سکه به دلیل رشد ارزش اونس و دلار همچنان صعودی است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین به افزایش قیمت طلا همزمان با تعطیلی بازار اشاره کرد و افزود: طی یک هفته گذشته قیمت طلا حدود ۴۰هزار و سکه ۵۰۰هزار تومان گران‌تر شده؛ این درحالیست که بازار طلا تعطیل بوده و معاملات به شدت کاهش یافته است.

به گفته رییس اتحادیه طلا، در این مدت بهای اونس بیش از ۲۰دلار افزایش یافته و نرخ ارز هم در مدار صعودی است که همین دو عامل باعث شده قیمت طلا و سکه در بازار داخل افزایش یابد.

محمدولی اضافه کرد: در حال حاضر حباب سکه به ۶۰۰هزار تومان رسیده و تقاضا برای سکه تمام و نیم سکه بیشتر شده اما همچنان تعداد خریداران مصنوعات طلا بسیار کم است.

قیمت طلا و سکه ۱۲شهریور۹۹

او در پایان با تشریح قیمت طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۱۰۰هزار تومان است؛ همچنین نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۱۸۰هزار و سکه یک گرمی یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله می‌شود و قیمت طلای۱۸ عیار هم به گرمی یک میلیون و ۱۱۰هزار تومان افزایش یافته است.