۰ نفر

به خاطر بی‌ثباتی قیمت‌ها صورت گرفت؛

کاهش خرید طلا در هند

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸
کد خبر: 461737
کاهش خرید طلا در هند

هند مقدار قابل توجهی طلا در هفته گذشته از دبی وارد کرده ولی تقاضایی برای این طلا به خاطر بی ثباتی قیمت ها وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جواهر فروشی های هند در این هفته بیشترین تخفیف را طی یک  ماه و نیم گذشته برای طلا های خود ارائه دادند ولی خریداران هندی هنوز هم تمایلی به خرید ندارند. این کاهش خرید در شرایطی صورت گرفته که شمش های طلای بیشتری از امارات به هند رسیده است.

 قیمت طلا در هند، دومین مصرف کننده بزرگ این فلز گرانبها در دنیا پس از چین، در روز جمعه حدود 51800 روپیه (691.24 دلار) در هر 10 گرم بود. قیمت طلا در اوایل همین ماه به رکورد 56191 روپیه رسیده بود.

چاندا وانکاتش، مدیرعامل کپسگلد و تاجر طلا در شهر حیدرآباد هند می گوید:«  مقدار قابل توجهی طلا هفته گذشته از دبی وارد و در این هفته از گمرک ترخیص شده است ولی تقاضایی برای این طلا به خاطر بی ثباتی قیمت ها وجود ندارد».

تخفیف 20 دلار در هر اونس نسبت به قیمت رسمی داخلی برای این فلز گرانبها پیشنهاد شده است که شامل 12.5 درصد عوارض واردات و 3 درصد عوارض فروش می‌شود. قیمت طلا در هفته گذشته 2 دلار گران تر از قیمت رسمی داخلی بود.

 در شرایطی که انتظار نمی رود همه‌گیری ویروس کرونا در سال جاری میلادی پایان یابد، نباید انتظار تغییر چندانی را در بازار طلا داشت. تقاضا برای طلا در چین هم کاهش یافته است و طلا در این کشور هم پایین‌تر از قیمت آن در ماه فوریه فروخته می‌شود.