۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا تغییر جهت داد/ سکه مجددا به کانال ۱۰میلیون بازگشت

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
کد خبر: 459157
طلا تغییر جهت داد/ سکه مجددا به کانال ۱۰میلیون بازگشت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییر جهت بازار طلا از مدار نزولی به صعودی خبر داد و گفت: بر این اساس، قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود ۴۹هزار تومان و سکه بیش از ۴۰۰هزار تومان گران شده و اگرچه ابتدای روز به ۱۱میلیون رسیده بود اما اکنون دوباره به کانال ۱۰میلیون تومان بازگشته است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا اظهار کرد: با وجود افت بهای اونس جهانی، نرخ ارز بعد از دو روز کاهش، مجددا از دیروز افزایش یافته و همین موضوع باعث تغییر جهت بازار طلا هم شده است.

او ادامه داد: البته در برخی از ساعات معاملات امروز، قیمت سکه از مرز ۱۱میلیون تومان عبور کرد اما اکنون در میانه روز عقب‌گرد زد و به ۱۰میلیون و‌ ۷۰۰هزار تومان رسید که البته نسبت به روز گذشته حدود ۴۰۰هزار تومان گران شده است.

به گفته محمدولی، این حد از نوسان قیمت برای صنف طلا نتیجه منفی به همراه داشت و رکود بازار را تشدید خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه ۲۱ مرداد

رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌های امروز توضیح داد: امروز در بازار آزاد تهران قیمت طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۴۸هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۰میلیون و ۶۸۵ و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

محمدولی اضافه کرد: همچنین نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۴۵۰، ربع سکه سه میلیون و ۱۰۰ و سکه یک گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان معامله می‌شود.