۰ نفر

در پی قوی ماندن ارزش دلار آمریکا

اونس جهانی طلا عقب نشست

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۴
کد خبر: 458726
اونس جهانی طلا عقب نشست

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی قوی ماندن ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اشتغال ماهانه مطلوب، کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۰۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. بازارهای ژاپن و سنگاپور به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۲۰۳۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

طلا روز جمعه تا مرز ۲۰۷۲ دلار صعود کرده بود که در پی انتشار آمار اشتغال ماهانه مطلوب در آمریکا و رشد ارزش دلار حدود دو درصد سقوط کرد اما برای کل هفته ۲.۲ درصد رشد داشت.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، دلار قویتر و همچنین این حقیقت که پس از چنین افزایش قیمتی، تمایل به سودگیری وجود دارد روی تصمیم گیری سرمایه گذاران برای خرید تاثیر گذاشته است. احتمال زیادی وجود دارد که اصلاح قیمت صورت بگیرد و این امر به وضعیت کلی دلار بستگی دارد به خصوص با در نظر گرفتن تنشهای اخیر میان آمریکا و چین که به نفع دلار است.

دلار در زمان تشدید تنشها میان واشنگتن و پکن به عنوان ارز مطمئن ظاهر شده است. رییس جمهور آمریکا هفته گذشته اقداماتی برای ممنوعیت دو اپلیکیشن چینی انجام داد.

سفته بازان قراردادهای خرید طلا و نقره در بازار کامکس نیویورک را در هفته منتهی به چهارم اوت کاهش دادند.

اما جذابیت طلا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن از ابهامات پیرامون پاندمی ویروس کرونا تقویت شده است. اقدامات محرک مالی گسترده ای که از سوی بانکهای مرکزی جهان برای حمایت از اقتصادهای آسیب دیده از شیوع این بیماری صورت گرفته، کمک کرده قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۳۳ درصد رشد کند.

بر اساس گزارش رویترز، در آمریکا که بیش از پنج میلیون مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است، ترامپ روز شنبه فرمانی را امضا کرد که پرداخت مقرری بیکاری به میلیونها آمریکایی را تمدید کرد.

 در این زمینه بخوانید:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته جاری

نقش طلا در تورم‌های ناشی از بسته‌های محرک مالی

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۹۶۸ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۱۸۸ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.